Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bild gör det lättare.Jag ska tilläggsregistrera min ponny och måste ange hans färg på svenska. Hur skulle ni översätta Chestnut roan snowcap appaloosa?
Bild gör det lättare.
Jag ska tilläggsregistrera min ponny och måste ange hans färg på svenska. Hur skulle ni översätta Chestnut roan snowcap appaloosa?
Fux Schabraktigrerad (som jag förstått det kan en tigrerad häst inte vara skimmel)Jag ska tilläggsregistrera min ponny och måste ange hans färg på svenska. Hur skulle ni översätta Chestnut roan snowcap appaloosa?
Fux Schabraktigrerad (som jag förstått det kan en tigrerad häst inte vara skimmel)
men tigrering innefattar ju även stickelhår. stickelhår skall i övrigt inte anges.Roan är konstantskimmel. Möjligen då det ska översättas med stickelhårig fux med schabraktigtrering. Om nu en konstantskimmel inte kan ha schabraktigrering?
men tigrering innefattar ju även stickelhår. stickelhår skall i övrigt inte anges.
Roan är skimmel ja, men en häst med skimmelgenotyp är även skimmel i fenotyp... dvs den skimmlar antingen av eller är konstantskimmel, alltså är den inte tigrerad utan just skimmel.
Jag skulle tro att de har lite annat system än i sverige, och att de därför använt roan av någon anledning.Samtidigt så kallar de ju på engelska den för roan (konstantskimmel) och snow capped - vilket är schabraktigrerad med schabrak som är helvitt och fläckar inte syns. Så endera använder de ju roan felaktigt/annorlunda eller så är nåt annat knas Därför jag tänkte om de med roan avsåg stickelhår, och att det snarare ska beskriva själva tigreringen och snowcapped bara förtydliga.
Jag är för dålig på mönster ;P
Jag tolkade det som att de kunde ha både varnish och pattern, om man läste andra halvan?
Vad har jag sagt?@Gabby_Ossi den förklaringen håller inte eftersom den är snowcapped. Men törs inte gå in på varför och gener sen @ameo sa till.
Förlåt. Menade Görel! Satt och läste två trådar samtidigt.Vad har jag sagt?
Det är väl fullt möjligt att en häst är både tigrerad samt har ett skimmelanlag?Fux Schabraktigrerad (som jag förstått det kan en tigrerad häst inte vara skimmel)
Det är väl fullt möjligt att en häst är både tigrerad samt har ett skimmelanlag?[/Q
Kanske möjligt men skimmelanlag syns alltid, och då ska det bara anges skimmel och grundfärg. alt. bara skimmel om det är en avblekbar skimmel där man inte vet grundfärgen.