Överreagerar jag?

StandByMe

Trådstartare
Igår hade jag en middagsbjudning (med en hel del alkohol inblandat) för blivande studenter på universitetet, en aktivitet som ingick i nollnings-schemat för dem...

Jag satte då upp en lapp i mitt trapphus att det kommer befinna sig ett tjugotal personer i min lägenhet och att det kan väsnas en del under kvällen (fram till ca 23) från både trapphus och lägenhet.

Idag har en annan granne satt upp en kopia av lappen, på exakt samma ställe, men hon hade bytt ut ett tjugotal personer till att "hon ska ha några kompisar över mellan 17-19" och lagt till "därför kanske det står några extra cyklar på gården". Det vill säga - en uppenbar pik mot mig att hon tyckte min lapp var det fånigaste hon sett.

Men jag blev ganska sårad av den lappen :( Gör man så? Driver man med andra människor på detta sättet genom att göra sig lustig över dem? Jag bor i ett litet hyreshus med bara fyra andra lägenheter och försökte bara visa lite hänsyn - det är väldigt tyst här annars. Tyckte hon det var fånigt kunde hon väl hålla det för sig själv, känner jag... Men jag kanske överreagerar? :(
 
Sv: Överreagerar jag?

Nej, jag tycker inte du överreagerar men det är inte heller något att gå runt och känna sig sårad över.

Du ville visa hänsyn till övriga boende i huset vilket var väldigt snällt av dig.
Det är löjligt att hon själv satte upp en lapp för att ge dig en pik.
 
Sv: Överreagerar jag?

Det var ovanligt larvigt gjort av din granne, men försök strunta i det! Du visade extra mycket hänsyn och det är ju aldrig fel. :)
 
Sv: Överreagerar jag?

Visst var det kanske lite tramsigt av din granne, men nog tycker jag att du överreagerar om du går runt och känner dig sårad över det! Var glad att du visar hänsyn mot dina grannar istället och strunta i den som skrev lappen.
 
Sv: Överreagerar jag?

Fånig granne. Tycker det är väldigt trevligt att folk talar om när de ska ha party/trumslagarlektion/annan ljudlig aktivitet. Grannens tramsiga lapp är inget du ska känna dig sårad över.
 
Sv: Överreagerar jag?

Jag blir alltid skitsur eftersom våra grannar aldrig sätter upp lapp om att de ska ha fest. Tycker att det var väldigt bra gjort av dig!
 
Sv: Överreagerar jag?

Bra gjort av dig med lappen. Nu har jag svårt att se vilken relation du har med din granne, men jag tycker det var lite skojsigt gjort av henne. Jag skulle se det som en rolig grej.
 
Sv: Överreagerar jag?

Vi har aldrig pratat. Hejat någon gång. Hon är nyinflyttad sedan någon månad tillbaka.

Jag har släppt det nu i alla fall (eller ja, jag är inte sårad längre utan bara lite småirriterad). Har stött på två andra grannar som kommenterade att de tyckte det var en väldigt märklig lapp och ett konstigt "skämt", och underströk att de uppskattar lappar som mina jättemycket. Detta kommenterade de helt utan att jag själv tagit upp det på tal, så uppenbarligen är det fler än jag som uppfattat det som lite elakt rent av...

Skönt med lite feedback (från er och mina andra grannar) om att jag inte var överdrivet töntig som satte upp en sådan lapp... :)
 
Sv: Överreagerar jag?

Herregud vad tramsigt gjort av grannen! Det är väl bara jätteschysst av dig att sätta upp en lapp? Jag hade nog känt mig lite förudmjukad (känslig som jag är) jag också, men bra att du har släppt det nu i alla fall. Du kan ju alltid hämnas lite genom att ha jättefest utan att sätta upp en lapp någon tisdagskväll sådär...;)
 
Sv: Överreagerar jag?

Tycker det är din granne som är urfånig! Jag brukar också sätta upp lappar och informera om att vi kommer ha folk över hos oss när vi har fest. Lämnar alltid telefonnummer ifall dom inte vill komma och knacka på om dom tycker vi stör.

Tycker du gjorde helt rätt som satte upp lappen. Det är bara din granne som är otroligt löjlig.
 
Sv: Överreagerar jag?

Tycker det är bra att man förvarnar med lapp, då är de andra beredda på det och kommer förhoppningsvis vara lite mer förstående. Att den andra tjejen gör sig rolig över dig hade jag struntat i blankt, bara omoget av henne
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp