TokigaTösen
Trådstartare
Hösten började med lite bekymmer med inpackningar i munnen... När det var ur världen var underlaget förskräckligt här uppe i norr... Sen har det varit en kass vinter med mestadels is, periodvis så illa att man knappt tordas vara ute och promenera. Till saken hör att min egen rygg mår riktigt illa av att inte rida regelbundet ( jo, redan vid inpackningarna borde jag börjat köra en himla massa bålstyrka...). Nu har vi ett litet moment 22 här. Hästen är såklart överladdad av att inte gå kontinuerligt och min rackliga rygg fixar att rida sisådär var 3:e dag, vilket inte dämpar överladdningen ett skit. Hästen behöver gå dagligen för att tagga ner vilket inte min rygg fixar i dagsläget. Provat att söka medryttare eller liknande utan större resultat. Sen kan ju hästen i dagsläget skrämma livet ur de flesta bara genom att vara pigg och glad...tyvärr. Sen är hon inte van så många andra ryttare än mig vilket inte underlättar. Nu börjar jag bli tämligen desperat att lyckas få igång hästen. Börjar vara dags för tandkoll igen här i dagarna och då fick jag en fundering... Finns det något lugnande som man kan rida på en period som fungerar? Får vi bara bort värsta överladdningen vet jag ju att min rygg fixar det... Frågan är bara hur man får bort den... Dilemma.