Överkänslig mot fästingar

Å

Åska

Min ena katta har blivit stark överkänslig mot fästingar vilket leder till att hon svullnar upp något extremt och kliar sig sönder och samman runt omkring bettet. En katt tass är ju inte alltid det renaste så såren blir även inflamerade. Är det någon mer än jag som har detta problem och vad har ni gjort åt det?

Just nu så håller jag det rent och smörjer med receptfri kortisonsalva men är rädd att det inte kommer hjälpa nu när fästingperioden drar igång på riktigt.
Skall köpa in Front**** och använda på henne, vet någon hur bra det är mot fästingar? Ger det 100% effekt?
Jag river mig snart hårlös på det här jag med! :crazy:

Sv: Överkänslig mot fästingar

Jag tycker Frontline har funkat jättebra mot både fästing och loppor, men frågan är om du kan använda det på redan irriterad hud? Det är ju ganska starkt. Kanske borde du ringa vette och rådgöra?

Jag hörde med vet igår och det sa att jag kan lägga det på ett ställe där hon inte är irriterad. Planen är att lägge det uppe vid bogpartiet eller skuldrorna eller vad det nu heter på katt...:angel:
Hjälper inte detta så vet jag inte vad jag skall göra, kanske sälja henne till norrland? För där är det väll inte mycket fästing?

Men är det bara jag som har katt med denna åkomma?

Åska skrev:
Hjälper inte detta så vet jag inte vad jag skall göra, kanske sälja henne till norrland? För där är det väll inte mycket fästing
Jo d e allt fästingar lite var stans. Frontline har hjälpt bra på min vovve iallafall.

Det finns fästing i Norrland också... :( Vet inte hur det är i fjällen, möjligen kan det vara fästingfritt där... :confused:

Men tror det ordnar sig med Frontline, det funkar bra för mig! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka