Överkänslig häst utan exem?

Eastwick

Trådstartare
Ja, hur är det, har någon en insektskänslig häst med andra symptom än exem och i så fall vilka symptom? Jag kliar mig fortfarande i huvudet över min ettårshingst med diffusa symptom, förstärkt digital puls alla fyra benen, lite trött samt stel och ovillig att röra sig för mycket. Fång tror varken vet., hovis eller jag på då bilden inte stämmer.
Jag märker att han är känslig för insekter då han blir totalt prickig i ansiktet samt hals och bog. Tilläggas kan att han är import Tysland. Jag har Swichat honom och använt andra medel men det känns inte som om det ger någon effekt, täcke kan inte en ettåring med kompis ha... ;) Tilläggas kan att han även svullnar en aning i benen när han står inne, vilket han gör när det är som mest insekter i omlopp ute.

Någon här ute med idéer eller tankar, erfarenheter?

Sv: Överkänslig häst utan exem?

Min häst är överkänslig mot insekter, typ insektsallergi. Det som händer med hästen är att hon får hårda knutor överallt, en del går bort efter ett tag men en del får hon nog dras med alltid. Mkt irriterade, speciellt om de kommer i sadelstaden. Hon har inte ont av dem eller blir allmänpåverkad, men enligt veterinär ska hon hållas helt skyddad av eksemtäcke. Ibland tycker hon det är skönt när man kliar på bulorna om de är nya. Har på sätt och vis varit skönt för henne med en regnig sommar. Hon är nio år och fick allergin när hon var sju.

Liknande trådar

Hästvård Blir så trött! Min ponny har hela livet haft problem med att hennes ögon svullnar och, hon kliar sig och får sår på hornhinnan på...
Svar
6
· Visningar
3 548
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025