T
Tarzzan
Har en liten fundering ang katter som lägger kattungarna ute.
Om en person som har en katt som har lagt kattungar ute(i ett bostads område) och ägaren skiter i dom.Vad skall man göra då?
Jag har själv funderat på att gå ut och leta efter dom, men problemet är att dom ligger i ett inhängnat område på en brädgård
Skall gå dit till brädgården imorgon när katt mamman är där och locka på henne för att få reda på vart hon har lagt ungarna.
Dom är ju snart ca 6 veckor gammla och borde röra sig runt lite där inne.
Och ägaren bryr sig inte alls om dom.Katt mamman kommer hem och äter och går iväg sen till kattungarna.
Men om jag hittar dom vad gör jag då?
Jag har ingen större lust att lämna över dom till katt mammans ägare.
Men är det olagligt att behålla kattungarna?
Jag hade en fundering att jag skulle ha dom själv tills dom är ca 8-9 veckor och sen hitta bättre hem åt dom.
Och vad gör man om man inte hittar dom.Då lär dom ju bli vildkatter och det är nog inte så populärt
Finns det någon man kan kontakta via kommunen eller vad skall man göra???????
Om en person som har en katt som har lagt kattungar ute(i ett bostads område) och ägaren skiter i dom.Vad skall man göra då?
Jag har själv funderat på att gå ut och leta efter dom, men problemet är att dom ligger i ett inhängnat område på en brädgård
Skall gå dit till brädgården imorgon när katt mamman är där och locka på henne för att få reda på vart hon har lagt ungarna.
Dom är ju snart ca 6 veckor gammla och borde röra sig runt lite där inne.
Och ägaren bryr sig inte alls om dom.Katt mamman kommer hem och äter och går iväg sen till kattungarna.
Men om jag hittar dom vad gör jag då?
Jag har ingen större lust att lämna över dom till katt mammans ägare.
Men är det olagligt att behålla kattungarna?
Jag hade en fundering att jag skulle ha dom själv tills dom är ca 8-9 veckor och sen hitta bättre hem åt dom.
Och vad gör man om man inte hittar dom.Då lär dom ju bli vildkatter och det är nog inte så populärt
Finns det någon man kan kontakta via kommunen eller vad skall man göra???????