Övergång?

Lilla

Trådstartare
Våra katter har fått sånt specialtorrfoder en period nu pga att den ena katten fick urinvägsinfektion. Nu ska vi gå över till vanligt torrfoder. Ska man blanda i en övergångsperiod? Funkar det med vanligt torrfoder som tex Friskies eller är det ngt foder som rekommenderas särskilt?
 
Sv: Övergång?

Jag har väldigt svårt att tro att det finns foder som förhindrar en infektion men infektionen var kanske en följd av nåt annat?

Vilket foder som helst är bättre än Friskies :)
Eukanuba, Orijen och Olivers är de bästa sorterna enligt den samlade kattexpertisen :). Vill du promt handla i livsmedelsbutik så ta Mjaus torrfoder.
(Ännu bättre är Mjaus blötmat)

Var noga med att övergången till nytt foder sker succesivt. Börja med att blanda i lite av det nya fodret och öka sakta på under minst en vecka, helst två.
 
Sv: Övergång?

Var på väg att beställa Eukanuba men det var jäkligt dyrt. Finns det Mjautorrfoder alltså?
 
Sv: Övergång?

Var på väg att beställa Eukanuba men det var jäkligt dyrt. Finns det Mjautorrfoder alltså?

Jo, det finns Mjau-torrfoder men låt dig inte luras av kg-prisen. Du behöver räkna på dagsransonen för att få en rättvis bild. Iom att Eukanuba är av högre kvalitet så behöver katten äta mindre av det fodret.
 
Sv: Övergång?

Katten kanske även hade kristaller. Som min. Urinvägsinfektion och kristaller. Får specialmat nu en period. Är ju inte infektionen maten sk behandlar, utan kristallerna.
 

Liknande trådar

Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 147
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
463
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 467
Senast: Hazel
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 560
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Att lämna i smyg
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp