Överben problem?

I

idalie

Jag hyr en femåring just nu som har ett överben hb. Överbenet sitter på mitten av skenbenet på den inre sidan.
Det känns mycket varmare än övriga benet och det trots att jag varje kväll lägger på liniment. Jag har aldrig haft en häst förut som haft överben och jag känner att jag vet inte vad jag ska göra. Hon har fått gå lite i grimma på gårdsplanen med lite bus emellan mig o henne nu, men det kanske är bättre att rida? Kanske ökar det förloppet att röra på sig som vanligt...eller?
Hjälp!

Sv: Överben problem?

nu är jag ingen expert, men jag tycker de låter som att de då är ett aktivt överben om du har värme just bara där.

Tycker det låter med som ett "vanligt" aktivt överben, när min häst fick ett överben så lindade jag honom med BoT och överbenet gick faktiskt tillbaka nästan helt och hållet.

Jag red min häst som vanligt fast lite lugnare då sålänge överbenet var varmt.

Jag fick av veterinär rekommendationen att gnida med kortison på överbenet. Men det är ju då viktigt att där inte är något sår som gör att det blivit ett överben.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Hästvård Känns som att jag har startat tusen trådar om den häst skadan sen i höstas, men nu kör vi igen. Kort bakgrund: Hästen har ett aktivt...
Svar
17
· Visningar
4 685
Senast: MiniLi
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 687
Hästvård Min häst var för 1 1/2 vecka sedan svullen i ett bakben. Det var som en 'bula' på insidan av skenbenet och jag trodde att han kanske...
Svar
0
· Visningar
836
Senast: Jennnnka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka