@Lena Furberg : Meh! schysst!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Nej, jag kom med tåget nyss."Jag brukar få liknande kommentarer när jag pratar med tågdriftledaren eller fjärrtågklareraren i Boden. Oftast står jag i Kiruna eller längre norrut, och så pratar jag skånska.
Typ "Du är inte härifrån?!"
Min mamma fick en sådan kommentar i går om min dotter, frågan om hon var min dotters mamma alltsåJag var 43 när jag fick barn och vid åtminstone två tillfällen har någon vid BVC eller liknande kommenterat nåt i stil med att jag är hennes mormor ......... Det har alltid, tror jag, varit pinsammast för den som sa kommentaren för de brukade se ut som om de velat sjunka genom jorden !
Jag var 43 när jag fick barn och vid åtminstone två tillfällen har någon vid BVC eller liknande kommenterat nåt i stil med att jag är hennes mormor ......... Det har alltid, tror jag, varit pinsammast för den som sa kommentaren för de brukade se ut som om de velat sjunka genom jorden !
Jag tycker att det är så tråkigt att folk inte är vana vid att få komplimanger. Jag tycker om att ge komplimanger, tex för snygga kläder, hår eller liknande! För en tid sedan gick jag förbi en Mini Cooper, min favoritbilras, och när tjejen klev ur sa jag "Snygg bil!". Hon blev glad och sa "Tack, det tycker jag också". Allt som oftast blir människor dock helt ställda, som kvinnan jag tyckte hade jättefina sandaler på sig och sa att de var fina, hon blev ställd och tittade ner på fötterna och sa tack sedan.
Tycker jag något är fint eller jag tycker om något så säger jag det! Visst får man göra det?
Själv får jag sällan kommentarer och komplimanger. Dock har jag hört så ofantligt många gånger att jag är ful, har stor näsa, stora läppar osv att jag inte ens har koll på antalet gånger. Även som vuxen, senaste gången var för något år sedan endast.
En kommentar jag fick när jag var runt 15-16 år gammal och hade shorts på mig och var hos en vän (vuxen..) var "Du har så pojkiga ben".
I fredags fick jag en kommentar när jag var på avslutningsmiddag med klassen "Du ser så kvinnlig och fin ut i din klänning". Det ÄR ju en komplimang egentligen, men den känns ju inte som det.
Cellprovstagning när gynekologen sätter sig framför och liksom stannar upp i rörelsen och säger "Oj!", då ville jag typ dö.
En annan kul kommentar kommer också från gynekologkontroll efter första barnets födelse, barnmorskan skulle kolla om jag kunde knipa med rätt muskler. Hon utbrast "Ja, jösses, du kan knipa ovanligt bra redan. Det är ju JÄTTEbra!!" Hon var helt jäkligt skitglad liksom så där överdrivet berömmande! Kan säga att jag har inte gjort en sådan undersökning efter de två andra barnen, det var bara så ofantligt pinsamt!!!!!
@Matmissbrukaren Jag brukar säga "Åh, vad roligt att du tycker det, tack!" eller något liknande. Tycker inte att det låter skrytigt och jag tackar för att de är rara som säger det istället för att bara tänka det. Skulle aldrig svara "Jag vet", men kanske (med ett stort leende) "tack! det tycker jag med!".