Outlook Express 6

honung

Trådstartare
Ja, jag veeet att man inte ska använda denna - men jag har aldrig fått några oväntade besök genom mitt mailprogram. Nu har jag däremot tydligen blivit av med något, för helt plötsligt sackar hela datorn så snart jag öppnar OE. Felmeddelandet är i korthet:
"Microsoft (r) Windows Based Script Host har stött på ett problem och måste avslutas".
Felrapporten anger en radda för mig obegripliga sifferkoder. Och så detta dårå, om dessa säger någon något så är det:
C:\DOCUME~1\User\LOKALA~1\Temp\WER42be.dir00\wscript.exe.mdmp
C:\DOCUME~1\User\LOKALA~1\Temp\WER42be.dir00\appcompat.txt

Kan jag ominstallera OE på nåt sätt, eller ska jag ta hem något annat som är bättre kanske? Vad är det som är fel?

Sv: Outlook Express 6

Har du sökt på filnamnen på google? Brukar vara en bra start.

Sv: Outlook Express 6

Straxt efter jag skrev ovanstående tråd, sackade datorn ihop fullständigt. Vid omstart kunde inte windows (XP Proffessional) laddas alls, och blåskärm blinkade förbi blixtsnabbt och det enda jag hann uppfatta var något med registret. Suck.
Nu är min älskade dator nedplockad och inlämnad till en vän som förhoppningsvis kan lösa problemet. Han misstänkte att det kunde vara något slags spionprogram (typ adspy) som sänkt min dator. Trots att jag har antivirusprg och brandvägg och allt enligt konstens alla regler.

Sökte nu på filerna men får bara obegripliga svar som jag inte kan tyda.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka