Outfit till 40-årsfest?

hier

Trådstartare
Ja, jag blir vansinnig. Jag har tvärt nada koll på vad man "ska" ha på sig nuförtiden. Bor och lever i ridbyxor eller jeans i min vardag. Enstaka utsvävningar i stan blir med någon blus instoppad i höga jeans och att gympaskorna blir utbytta mot ballerinor. Jag må vara "endast" 28 år men ibland känns det som att jag är tant Agda :banghead::angel:

Det största problemet för mig är att komponera ihop något som är
1) långärmat (MÅSTE vara helt långärmat, ej kompromissbart)
2) passar mig som är mer åt "plus size"-hållet, dvs inga tält och heller inga tajta fodral
3)) gärna är lite trendig och inte bara "den lilla svarta"
4)) inte kräver högklackat
5) pris under 1000 kr (inkl ev accessoarer)

Jag har tidigare varit mer säker på min stil, men då var jag också tonåring/tidiga 20-år, och växlade mellan först goth i olika former, och sedermera olika vintage-stilar, mestadels 40 - och 50-tal. Bådadera känns väldigt daterade numer och det skulle vara kul att förnya sig lite utan att ruinera sig.

Nu ska jag på ett redigt kalas fullt med creddiga och artsy 70-talister och börjar känna att svart fodralklänning med kofta inte riktigt funkar den här gången. Eller funkar och funkar, det skulle vara kul att vara lite up to date:D

Vad tror ni? Finns det hopp? Inspiration, någon?

Jag brukar surfa runt på Zalando, Boozt och HM för att se vad som finns därute. Brukar bli en del inspiration.

Sitter faktiskt på Boozt just nu, googlade och såg att de hade snabb leverans (måste komma fram senast fredag em). Upplever du dem ungefär lika i leveranstid eller är det någon som är snabbast?

Den multifärgade skulle jag kunna tänka mig över jeanstajts och höga naturfärgade stövlar.

cq5dam.web.2400.1600.jpeg

Eller ta den lilla svarta och uppdatera med en häftig poncho (stekhett just nu!) och häftiga smycken.

Men blir det inte kanske lite överkurs med poncho Och stora smycken?

Funderar just nu mer och mer på att skippa klänning och istället leta efter en schysst, långärmad blus att ha till höga jeans. Eller kanske någon slinkigare topp och sen en kavaj/kofta modell låång?

Ja, jag blir vansinnig. Jag har tvärt nada koll på vad man "ska" ha på sig nuförtiden. Bor och lever i ridbyxor eller jeans i min vardag. Enstaka utsvävningar i stan blir med någon blus instoppad i höga jeans och att gympaskorna blir utbytta mot ballerinor. Jag må vara "endast" 28 år men ibland känns det som att jag är tant Agda :banghead::angel:

Det största problemet för mig är att komponera ihop något som är
1) långärmat (MÅSTE vara helt långärmat, ej kompromissbart)
2) passar mig som är mer åt "plus size"-hållet, dvs inga tält och heller inga tajta fodral
3)) gärna är lite trendig och inte bara "den lilla svarta"
4)) inte kräver högklackat
5) pris under 1000 kr (inkl ev accessoarer)

Jag har tidigare varit mer säker på min stil, men då var jag också tonåring/tidiga 20-år, och växlade mellan först goth i olika former, och sedermera olika vintage-stilar, mestadels 40 - och 50-tal. Bådadera känns väldigt daterade numer och det skulle vara kul att förnya sig lite utan att ruinera sig.

Nu ska jag på ett redigt kalas fullt med creddiga och artsy 70-talister och börjar känna att svart fodralklänning med kofta inte riktigt funkar den här gången. Eller funkar och funkar, det skulle vara kul att vara lite up to date:D

Vad tror ni? Finns det hopp? Inspiration, någon?

Gå in på Lindex, Åhléns och Kappahl och kolla runt lite så tror jag du hittar en hel del som kan passar.

Var inne på HM igår och ryckte en marinblå oversize-kofta som går ner en bit över rumpan och "böljar" lite framtill, helt fel läge att shoppa när man kommer direkt från jobbet med sömnbrist :banghead: Men tänkte att det får vara en början.

Så just nu lutar det åt mer kroppsnära och helsvart i det "undre lagret", typ som fodralklänning, och sen hänga på mig koftan och glamma till det med något stort och mer "skrikigt" halsband, antingen i en kontrastfärg eller ton-i-ton. Vad tros?

Så nu sitter jag med accessoar-ångest istället :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka