Ja, jag blir vansinnig. Jag har tvärt nada koll på vad man "ska" ha på sig nuförtiden. Bor och lever i ridbyxor eller jeans i min vardag. Enstaka utsvävningar i stan blir med någon blus instoppad i höga jeans och att gympaskorna blir utbytta mot ballerinor. Jag må vara "endast" 28 år men ibland känns det som att jag är tant Agda
Det största problemet för mig är att komponera ihop något som är
1) långärmat (MÅSTE vara helt långärmat, ej kompromissbart)
2) passar mig som är mer åt "plus size"-hållet, dvs inga tält och heller inga tajta fodral
3)) gärna är lite trendig och inte bara "den lilla svarta"
4)) inte kräver högklackat
5) pris under 1000 kr (inkl ev accessoarer)
Jag har tidigare varit mer säker på min stil, men då var jag också tonåring/tidiga 20-år, och växlade mellan först goth i olika former, och sedermera olika vintage-stilar, mestadels 40 - och 50-tal. Bådadera känns väldigt daterade numer och det skulle vara kul att förnya sig lite utan att ruinera sig.
Nu ska jag på ett redigt kalas fullt med creddiga och artsy 70-talister och börjar känna att svart fodralklänning med kofta inte riktigt funkar den här gången. Eller funkar och funkar, det skulle vara kul att vara lite up to date
Vad tror ni? Finns det hopp? Inspiration, någon?
Det största problemet för mig är att komponera ihop något som är
1) långärmat (MÅSTE vara helt långärmat, ej kompromissbart)
2) passar mig som är mer åt "plus size"-hållet, dvs inga tält och heller inga tajta fodral
3)) gärna är lite trendig och inte bara "den lilla svarta"
4)) inte kräver högklackat
5) pris under 1000 kr (inkl ev accessoarer)
Jag har tidigare varit mer säker på min stil, men då var jag också tonåring/tidiga 20-år, och växlade mellan först goth i olika former, och sedermera olika vintage-stilar, mestadels 40 - och 50-tal. Bådadera känns väldigt daterade numer och det skulle vara kul att förnya sig lite utan att ruinera sig.
Nu ska jag på ett redigt kalas fullt med creddiga och artsy 70-talister och börjar känna att svart fodralklänning med kofta inte riktigt funkar den här gången. Eller funkar och funkar, det skulle vara kul att vara lite up to date
Vad tror ni? Finns det hopp? Inspiration, någon?