Okej. Nu ska jag förtydliga. Jag har pratat med ägaren, och såhär är det:
Hästen HAR varit öm i ryggen, men är inte det längre. Det har kollats upp av veterinär, och hästens sadel passar bra.
Jag förstår varför jag fått all kritik, men jag måste bara säga det att jag aldrig skulle rida en häst som jag vet/misstänker har ont. Jag visste att han var lite öm, men jag visste också att han inte hade ont av det.
Och jag personligen tycker inte att det är okej att säga till någon som man inte känner att denne inte har koll. Nej, jag har inte perfekt koll på allting, men jag vet mycket väl att man inte bör rida en häst som har ONT. Jag bryr mig jättemycket om denna hästen, och skulle aldrig medvetet göra något för att skada honom.
Och det ni inte vet är att jag har avvaktat från att rida honom, och testat massa olika saker för att se vad som är problemet. Det har inte varit ryggen, han har inte haft ont, och det beror inte på att jag inte kan exakt allting. Utan det är så att han inte litar på mig till 100% än, vilket är förståeligt eftersom vi inte lärt känna varandra helt än. Nu börjar han lite på mig, och han beter sig sjukt mycket bättre nu. Han är en osäker häst, och behöver lita på mig för att kunna visa sin fulla potential.
Tack för alla tips förövrigt, även om det spårade lite mot slutet.