bettysmatte
Trådstartare
"Hästeriet" känns SÅ tungrott...! Allt som oftast tror jag att det nog egentligen inte är meningen att jag ska ha häst, för jag har sådan otur med allt.
Grovfoder har varit en av mina stora stöttestenar, och det är så jobbigt att gå runt och oroa sig för att hästarna inte ska ha mat
. Har äntligen hittat en producent som jag köper småbalshösilage från och hämtar då 20 balar åt gången. Han gör storbal, men pressar småbalar efter hand. Har hämtat två gånger denna höst, och det har fungerat fint. Nu behöver jag snart mer (har väl till ca 2 veckor till, men han vill veta senast 1 vecka i förväg) och SMSade om det igår. Då får jag tillbaks ett SMS att "den" är sönder och han inte vet när "de" kan vara klara. Antar att han menar att pressen är sönder, och han inte vet när balarna kan vara klara.... Suck! Undrade då om jag kan hämta en storbal så länge (absolut inte idealiskt), men har inte fått svar.
Den ena hästen är krasslig, och det är svårt med veterinärer här. DV är INTE tillförlitliga, men jag fick höra att DV i en större stad var bättre och ringde dem. Jodå, de lovade att komma två dagar senare. Men, neeeej, nästa dag ringde de och talade om att det var för långt att köra
... Så då var det bara att leta igen.
Detta gör mig väldigt stressad. Ofta känns det som om jag inte gör annat än oroar mig. Någon mer än jag som känner så här? Jag skulle noga behöva vara helinackoderad någonstans så jag slapp fixa allt själv. Tydligen är jag inte särskilt bra på det och det fungerar dåligt med mitt heltidsjobb att hålla på och "älta" ALLT.
Okej, skönt att gnälla av sig lite
! Hur har ni det? Flyter det mesta, eller känner ni som om ni måste starta på ny kula varje gång det är dags för hö, veterinär, etc?
Grovfoder har varit en av mina stora stöttestenar, och det är så jobbigt att gå runt och oroa sig för att hästarna inte ska ha mat
Den ena hästen är krasslig, och det är svårt med veterinärer här. DV är INTE tillförlitliga, men jag fick höra att DV i en större stad var bättre och ringde dem. Jodå, de lovade att komma två dagar senare. Men, neeeej, nästa dag ringde de och talade om att det var för långt att köra
Detta gör mig väldigt stressad. Ofta känns det som om jag inte gör annat än oroar mig. Någon mer än jag som känner så här? Jag skulle noga behöva vara helinackoderad någonstans så jag slapp fixa allt själv. Tydligen är jag inte särskilt bra på det och det fungerar dåligt med mitt heltidsjobb att hålla på och "älta" ALLT.
Okej, skönt att gnälla av sig lite