Otroligt dum fråga om marsvin

Sv: Otroligt dum fråga om marsvin

Marsvin ska alltid ha tillgång till vatten. Ska man ut och åka och ha marsvinen med sig så funkar det inte alltid med vattenflaska. Då kan man ge gurka istället

Hur länge klarar DU dig utan vatten?? tänk, dom är mindre än oss och klarar sig då antagligen ännu kortare tid.

det beror väll på en massa saker, som hur mkt annat blöt den äter och ålder osv...

Nu är det inte mitt marsvin i fråga det gäller.. Ägaren ger dom vatten var 2-3 dag. Jag har sett några gånger att det varit slut, så det var lite därför jag frågade. Är inte så ofta inne i rummet där dom står så jag håller inte koll på hur ofta det sker att dom är utan vatten. Det har varit lite problem innan med alla extra djur i stallet utom hästarna som jag fått ta hand om och jag vill markera genom att inte ta hand om hennes djur som är där nu. Självklart vill jag inte att dom ska lida och ger dom vatten ibland om hon ej gjort det.

När jag hade marsvin fick han nytt vatten två gånger om dagen+ att han oftast fick gurka också och han hade alltid tillgång på hö och pellets..

Ett djur ska ha ständig tillgång till friskt vatten vilket för mig blir vattenbyte två ggr per dag.

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 164
Senast: Efwa
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 284
Senast: Puffindog
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
645
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 118
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Djuridik
  • Hur firar ni jul?

Hund, Katt, Andra Djur