Otroligt brunstig! Hjälp!

Fibusen

Trådstartare
Min dam som inte brukar vara så himla brunstig,har förvandlats till en brunst-kossa! :devil:

Och grannstallet har en liten vallack som tror han är hingst,så han klättrade (kröp) in i min hage,så det slutade med kaos i går,han stog och klättrade på min,mitt täcke vart helt förstört,och när vi fått tag på stallägare som andra hästen står i,och hon hämtar han och går där ifrån,så blir min tant GALEN! :confused: Även när jag försökte ta in min i stallet så drog hon bara iväg till honnom iallafall..

Det var andra värst brunstiga dagen igår,hur många dagar är dom så här?? Alltså min var nästan helt okontaktbar..

Problemet är att den hagen brevid deras är den enda hage jag har åt min,förutom en sjukhage,och en ponnyhage som ligger kanske bara 5-7 meter i från deras hage,så då ser dom varandra iallafall...
Vet inte hur jag ska lösa detta,lite svårt att bygga ny hage när det varit -10 - -15 grader ute i över en vecka...

Frågan är hur länge brukar ston vara så här JÄTTEbrunstiga? Och hur ska vi lösa det med hagar,om jag ställer henne i den större sjukhagen så ser dom inte varandra,men dom kommer antagligen att skrika åt varandra,är rädd att min ska dra genom hagen och springa dit,för hon har nyss varit skadad,och får max travas en jättekort bit,så jag vill inte ha nån skenande häst..

Finns det nått man kan ge för att minska brunst? Som sagt så är det den enda hagen som finns,och kan inte gå och ställa henne i sjukhage titt som tätt...

Sv: Otroligt brunstig! Hjälp!

Du en av hästarna i vårat stall, en madame som fyller 31 år i maj 2008 blir bara värre och värre! Förra veckan lyckades hon lirka upp boxdörren och smet ut i stallgången, till min hingst! Hästarna kom in halv sju ohc sen var det ingen i stallet förrän halv tio och då upptäckte stallägaren henne där utanför killens box, bägge HELT genomsvettiga och hon hade brunstat ner halva golvet... Han hade nog varit o princip genom boxen och hade rispat upp sår på ett framben (skrapsår bara) och ja, de var sjöblöta bägge två! :rofl::rofl: Varje gång hon tar in henne så gnäggar hon och går über-långsamt förbi hans box... Tror hon är sugen på bäbis... :D

Liknande trådar

Trav Håller ej själv på med trav men har ett kallblod som är reggad i STC. Köpte henne Januari -98,var endast 11 år och min första...
2
Svar
35
· Visningar
2 873
Senast: Zandrah
·
Träning Hej! Jag tänkte höra om det är någon här som håller på med NH och kanske kan hjälpa mej. Det är så här att jag har en...
Svar
7
· Visningar
1 464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka