Otroheten på besök igen

Sv: Otroheten på besök igen

Ja, det är lika mycket hans som hennes. Hon bör även inse att inte ha ett sexliv i förhållandet är inte ett alternativ för de flesta...
Med det inte sagt att hon ska släppa till oavsett, men bör ta itu med varför det är som om man vill ha ett fortsatt förhållande.

/Camilla

...eller ....så kanske HAN också ska fundera på varför sexlivet inte fungerar :cautious:

Det är kanske sent omsider läge att ni pratar med varandra?

Utan att "ställa mot väggen". Lyssna på och försök förstå varandra. Kommunicera vad ni själva vill och tänker. Hitta en lösning som ni båda kan leva med - och som fungerar för barnen.

/V

Jag tycker nog att det också är mannens fel varför sexlusten försvinner för oss kvinnor.

Som jag ser det är en intakt, osplitterad familj mera värd än ett företag. Ni kankse skulle ta en dust med varandra på äktenskapsrådgivningen och sedan ev flytta ut till ett av de mindre husen på ägorna allihop. Då blir det lättare att skilja jobb från privatliv och kanske färre rum att städa också, eller inte vet jag. Behåll de djur som står er närmast, men minska in på antalet efersom dom tar tid och kraft. Försök hitta billig arbetskraft, ett par internationella voluntärer eller liknade som kan pyssla med djuren, bada tillsammans med barnen, sköta trädgården och lite allt möjligt småjobb jobb om sommaren. Fast det kanske ni redan har... Allt för att få det lugnare tillsammans. Då kanske sexlusten återvänder för dig men än om den inte gör det så tror jag att du skulle få det bättre med din man.

Som jag ser det är en intakt, osplitterad familj mera värd än ett företag. Ni kankse skulle ta en dust med varandra på äktenskapsrådgivningen och sedan ev flytta ut till ett av de mindre husen på ägorna allihop. Då blir det lättare att skilja jobb från privatliv och kanske färre rum att städa också, eller inte vet jag. Behåll de djur som står er närmast, men minska in på antalet efersom dom tar tid och kraft. Försök hitta billig arbetskraft, ett par internationella voluntärer eller liknade som kan pyssla med djuren, bada tillsammans med barnen, sköta trädgården och lite allt möjligt småjobb jobb om sommaren. Fast det kanske ni redan har... Allt för att få det lugnare tillsammans. Då kanske sexlusten återvänder för dig men än om den inte gör det så tror jag att du skulle få det bättre med din man.
Så jag skulle än en gång behöva tycka att otrohet är ok och förlåta lika lätt som om man förlåter nån som sagt något dumt

Men vad är alternativet då?
Du vill inte skiljas och inte separera. Vill du ens jobba på förhållandet eller vill du bara att han ska hålla sig trogen för sakens skull?

Mitt förslag ser jag verkligen inte som att strunta i att han varit otrogen! Det jag föreslog var ju rätt radikala förändringar! Jag har inte sagt att han gör rätt i att vara otrogen bara för att du har mycket att göra och liten lust, men du sa ju att du ville fortsätta med företaget och äktenskapet. Det är ju bra om han klämmer fram en bekännelse om det är sant att han varit otrogen ordentligt och inte bara vänslats med "slynan", men eftersom förhållandet inte är så bra och han antagligen är rädd för skilsmässa så kanske han inte törs. "Lär dig livets stora gåta, älska, glömma och förlåta" brukar det stå på gamla bonader. Det är denna svåra livets skola du går i nu.

...eller ....så kanske HAN också ska fundera på varför sexlivet inte fungerar :cautious:

Helt klart ska han det, men det vet vi ju faktiskt inte om han gjort. Eller om han till och med försökt göra det men dom är "för långt ifrån" varandra för att höra vad den andra säger. Och båda dra ut på att göra något drastiskt åt saken för jag kan tänka mig att även han förmodligen är kvar i förhållandet av ungefär samma motiveringar som ts...
Så visst har han gjort fel, men det ligger kanske hos båda i slutändan...

/Camilla

Jag tycker nog att det också är mannens fel varför sexlusten försvinner för oss kvinnor.

Hur blir det mannens ansvar?
Har vi inget eget ansvar alls? Eller ska vi trilla tillbaka till medeltiden där mannen är ansvarig för hela familjen, inklusive kvinnans sexlust?

Jag räknar i alla fall inte med att min karl skulle stå ut med att vänta hur länge som helst på att min sexlust skulle återkomma, och då får man ju anting vara beredd på att han går sin väg eller att han fyller sina behov på annat håll, och detsamma gäller ju omvänt också såklart.

/Camilla

Fast var gav hon mannen HELA skulden till det obefintliga sexlivet?

Det är på bådas ansvar. Det finns säkert saker dom båda måste ändra på. Det funkar inte att en ändrar sig och den andra fortsätter i sina gamla spår. Då sker det ingen förändring. Så dom måste helt enkelt prata med varandra.

Nu har jag tagit ett nytt nick för jag vill inte bli igenkänd. Inte för att det jag skulle skämmas utan mer för företagets skull eftersom jag är känd i den branch jag verkar inom.

Jag träffade min man i ett annat land under ett av mina framträdanden. Med tiden blev vi snart gifta och skaffade barn. Åren gick och vi köpte en stor herrgård som vi utvecklade med våra egna ideer och som idag inbringar oss en mindre förmögenhet. Detta har ju givetvis kostat en del av våra liv som i sin tur har gjort att vi glidit ifrån varandra. Jag har nog varit den som varit mest ointresserad av närhet o sex. Delvis beroende på att företaget har tagit mycket tid dels för att djuren har tagit min tid vilket gjort mig trött o grinig. Min man har varit otrogen en gång och vi lyckades efter mycket om o men komma ur den situationen för att kunna gå vidare. Det lyckades och allt var frid o fröjd. Nu är det så att jag tror mig veta att han är otrogen igen. Så nu vet jag inte hur jag ska klara av detta och hur framtiden ska lösa sig. Jag blir så förbannad att jag håller på att koka över. Här har man lagt ner hela sin själ och tid på att lyfta upp företaget några snäpp, ta hand om barnen och se till så att dom har vad dom behöver. Hur i h-e tror sig den där lilla snärtan att hon ska nässla sig in. Å han bara skyller ifrån sig när man ställer honom mot väggen o ber om förklaring. Då mumlar han om att man överreagerar. Ja tacka fan för det. Så nu går det inte att prata med honom överhuvudtaget. Skillsmässa är ju inte att tänka på. Barnen skulle bryta ihop om dom måste lämna alla djuren o allt annat här. Här finns det ju fler hus på ägorna så visst jag skulle kunna flytta ut till ett av dom men då blir det väl så jävla mycket kackel från omgivningen som i sin tur ger mig o företaget dålig reklam. Å vad fan vill jag med detta, Vette katten skriva av mig kanske

Om verksamhet inbringar en mindre förmögenhet så borde den kunna säljas?

Jag har levt i ett sexlöst förhållande i ca 2 år, ofrivilligt från min sida.
Att det är bådas ansvar håller jag med om, men vad gör man när man provat allt man kan tänka sig utan respons?
Jag älskar min man, men har också gjort tydligt för honom att om frestelsen blir för stor kommer jag ha svårt att stå emot.
Vill han lämna mig nu så förstår jag honom, annars får han avgöra om han vill vara kvar om/när jag är otrogen.

Hur blir det mannens ansvar?
Har vi inget eget ansvar alls? Eller ska vi trilla tillbaka till medeltiden där mannen är ansvarig för hela familjen, inklusive kvinnans sexlust?

Jag räknar i alla fall inte med att min karl skulle stå ut med att vänta hur länge som helst på att min sexlust skulle återkomma, och då får man ju anting vara beredd på att han går sin väg eller att han fyller sina behov på annat håll, och detsamma gäller ju omvänt också såklart.

/Camilla

Nej , men han kanske inte hjälper till hemma så jon tar helalasset med hem , barn o dyl....han kanske bara är kärvänlig när han vill ligga, han kanske är en surgubbe, han kanske inte är hygienisk, han kanske aldrig är hemma ....det finns väl miljoner anledningar varför man kan tappa sexlusten...

Ett annat och mycket trevligare alternativ är ju att mannen ser till att vara sexig nog och så bra i sängen att kvinnan får lust.
Eller hur?

Knapplån

Sedan är det fortfarande förvånansvärt hur många män som ännu inte fattar hur sexigt det är att ha körkort för dammsugare. Att vara trött eller känna sig utnyttjad minskar sexlusten. Man måste dela ansvaret för familj, hem, ekonomi och relation.

Jag tror att TS måste lägga tanken på sexet på hyllan - jag tror att hon uppfattar det som en brist hos sig själv och att det kanske ger lite prestationsångest. Jag tror att sexet egentligen är ganska sekundärt i situationen. Både otroheten och den minskade sexlusten är nog båda tecken på att något är fel i förhållandet. Det handlar inte om "snärtan" - det handlar om TS och hennes man och hur/om de vill ha sitt gemensamma liv.

Ett annat och mycket trevligare alternativ är ju att mannen ser till att vara sexig nog och så bra i sängen att kvinnan får lust.
Eller hur?

URSÄKTA???!!!!
Nu vet jag att det inte var riktat till mig, men jag blir riktigt redigt förbannad när jag ser såna urbota korkade kommentarer!!!
Så du menar att om jag skulle vara sexigare och bättre i sängen så skulle min man ha lust att ha sex med mig?
Du menar att jag kanske är dålig i sängen och osexig?
Så det kan inte vara av mentala orsaker?

Fy fan för så inskränkta kommentarer....

URSÄKTA???!!!!
Nu vet jag att det inte var riktat till mig, men jag blir riktigt redigt förbannad när jag ser såna urbota korkade kommentarer!!!
Så du menar att om jag skulle vara sexigare och bättre i sängen så skulle min man ha lust att ha sex med mig?

tror hon skrev tvärtom faktiskt ....

URSÄKTA???!!!!

Min gissning är att kommentaren var högst ironisk(?).

URSÄKTA???!!!!

Fast mannen ska göra sig sexigare? Det är väl precis lika inskränkt åt andra hållet?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka