Otrogen sin vårdcentral?

20032003

Trådstartare
Vi har två vårdcentraler på orten. Jag är listad hos den ena. Har gått hos en läkare som också har skickat remiss vidare (väntar fortfarande på tid...). Men jag skulle vilja ha en "second opinion", och funderar på att kontakta den andra vårdcentralen. Kan jag det? Vad händer men mina väntande remisser? De borde väl inte försvinna om jag byter vårdcentral inom samma region?

Klart du kan prata med en annan läkare! Sällan dåligt med en andra åsikt, men man får vara beredd på att de olika personerna kan ha olika lösningar på ditt problem, eller iaf olika ordning i utredningsgången, vilket kan leda till förvirring hos dig när den ena säger en sak och den andra en annan.
Dina remisser ligger kvar tills de är besvarade av den som de är skrivna till, så det är inget problem.

Hej!

Man kan gå var man vill men är man inte skriven på den VC man går till är det lätt att falla mellan stolarna när det kommer till svar på prover etc. Jag gick till vår lokala VC i Januari, fick träffa läkare som sjukskrev mig och återbesök 1 vecka senare för svar på prover. Just den dagen var läkaren sjuk och sen glömdes jag bort eftersom jag inte hörde till den VCn. Jag fick ringa upprepade gånger för att få ny tid (3 veckor senare!) och svar på mina prover.

/Lavinia

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 102
Senast: Sasse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
988
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
15 019
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 536
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama