T
Tove2
Någon som har ngt tips på vad jag kan göra för att få min häst att stå till när jag sköter honom? Det går bra i 2 minuter, men sen börjar han hålla på. Känns som att jag har testat allt, men han är så förbannat envis...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
giffan skrev:Vad menar du med att han håller på....? Vart står du då du pysslar med han? Prova att byta plats? Kan han vara kittlig?
Några funderingar, du har karnske provat....
Eftersom jag alltid sköter om min häst i boxen så finns det lite hö att tugga på. Han går annars ute dygnet runt så han vet att komma in betyder mat.Skulle jag börja sköta om istället och begära att han skulle stå still , ja jag vet inte. Sen när jag tar ut honom står han som ett ljus. Jag tror att hungriga hästar har svårare med koncentrationen.chrysler skrev:Ge en tuss hö?
concierge skrev:På vilket sätt håller han på? Ränner han omkring eller står han och dummar sig bara?
Zandrah skrev:Den risken är ju helt klart överhängande....
Jag tycker inte (men det är bara vad jag tycker, inte något som är rätt=) ) att man skall "Muta" hästar till att sköta sig..det är bara en tillfällig lösning...som du själv säger, så borde han ju då bli ÄNNU värre närhan inte får sen....eller så får du ju lov att alltid mata honom när du håller på med honom, och det ska man ju inte behöva...
Får han mkt hö annars? Får som någon sa här ovan så är hungriga hästar mkt mer "oroliga"...kanske du kan prova lägga ut extra hö, så han är riktigt MÄTT, å sedan prova ta in honom??