Otäck upplevelse!

Status
Stängd för vidare inlägg.
J

Jippo

Idag när jag var hos läkaren för ett nytt sjukintyg så ville hon rutinundersöka mig eftersom jag inte varit hos henne förut. Och när hon skulle lyssna med dopplern efter bebisens hjärtljud så hittade hon inga! Hon var tvungen att hämta ultraljudsapparaten för att titta på bebisen och kontrollera att den var okej, vilket den ju var, men det var låååånga minuter innan hon visade mig bilden på att bebisen mådde bra och faktiskt levde....! Usch! Men en lite bonus fick jag ju då, se lill*n en gång till :love:

Nån annan som varit med om samma sak?
 
Sv: Otäck upplevelse!

I v 39 när de kollade hjärtljuden så hittade de bara några svaga,så jag fick åka akut till ett större sjukhus & ligga med en massa slangar och jox på mig och stanna över natten,de trodde att han höll på att dö samt att de hela tiden trott att han var ganska mycket förliten.
Dock visade det sig att han bara sov :smirk:
Men riktigt otäckt var det...

När är det du skall ha föresten?

Mvh Zaria
 
Sv: Otäck upplevelse!

men fy vad obehagligt!

det är en av mina värsta mardrömmar just nu, att jag ska komma till ultraljudet och dom inte ska kunna hitta något hjärta...
 
Sv: Otäck upplevelse!

Åh fy vilken mardröm........ Skönt att allt var ok!!

Jag går in i v. 20 idag och är alltså precis halvvägs. Bf 1/8 (enl. ultraljud...)
 
Sv: Otäck upplevelse!

Som tur är så är det ju ovanligt, oftast så är ju faktiskt bebisen ok! Vilken vecka är du i nu? Känner du några rörelser?

Jag gjorde ju UL för 2 veckor sen och allt var helt ok, och dessutom har jag börjat känna hur det pickar runt där inne :love: Fast det är andra barnet så kände jag inte tidigare den här gången, som man ibland brukar. Kanske kan bero på att moderkakan sitter i framvägg som en stötdämpare??
 
Sv: Otäck upplevelse!

Precis samma sak hände mig i v. 10, men de hade ingen UL-apparat där så jag fick en akuttid 4 timmar senare på sjukhuset... Inte roligt alls, min sambo skrek rakt ut när han såg den lilla krabaten på skärmen! I v. 26 har BM lite svårt att hitta ljuden men det gick efter några minuter. Är i v. 33 nu.

Jag har min placenta i framvägg och då är det lite svårare att se och höra, fick göra tre UL utöver det första innan de hade sett allt, eftersom min moderkaka var så tjock...
 
Sv: Otäck upplevelse!

jag är bara i vecka 13, men misstänker att det blivit någon sorters felräkning då magen är rejält stor redan!
resten av kroppen ( förutom rattarna:o ) är väl relativt normal, jag har alltså inte blivit "rund" utan det är mest bara magen som har blivit så stor.. i vecka åtta hade jag redan gått upp sex kilo, de måste ju vara fel??? :confused:

jag känner inga rörelser.. antar jag, jag har ganska mycket ont i magen men jag tror inte att det kommer från bebben, mvc förklarade det som att ligamenten runt livmodern har blivit spända som ett gummiband och att det är därför jag har så fruktansvärt ont ibland..

jag är allmänt nojjig, att jag ska råka få i mig något som kan skada barnet, att hundarna ska dra omkull mig så jag trillar på magen eller vad som helst, men har faktiskt drömt om att barnet är dött, och ibland drömmer jag att det inte ens finns, att jag har inbillat mig alltihop
 
Sv: Otäck upplevelse!

Mitt andra barn var en slö en.
Han slutade att röra på sig några gånger.
En gång så var jag inne på kontroll för det, och då så fick de väcka honom.
Jag fick lära mig att väcka barn i magen efter det, så att jag skulle kunna hålla igång honom.
Han var liten, ynklig och seg när han föddes efter full tid.
Och hotade hela tiden att födas för tidigt innan dess.
Man han växte snabbt igen det där sedan och var en gigantisk ett-åring.
Och är nu en ovanligt lång 11-åring som har hoppat upp en klass i skolan.
Så ynkligheten var bara tillfällig.
 
Sv: Otäck upplevelse!

:D Vad skönt att höra! Du kan verkligen konsten att beskriva något så man drar på smilbanden! Tack för det!
 
Sv: Otäck upplevelse!

Vilya skrev:
Precis samma sak hände mig i v. 10, men de hade ingen UL-apparat där så jag fick en akuttid 4 timmar senare på sjukhuset... Inte roligt alls, min sambo skrek rakt ut när han såg den lilla krabaten på skärmen! I v. 26 har BM lite svårt att hitta ljuden men det gick efter några minuter. Är i v. 33 nu.

Jag har min placenta i framvägg och då är det lite svårare att se och höra, fick göra tre UL utöver det första innan de hade sett allt, eftersom min moderkaka var så tjock...

Jag har också moderkaka i framvägg, kanske kan bero på det då.
 
Sv: Otäck upplevelse!

Inte för att skrämmas, men min jobbarkompis blev också rejält stor tidigt, och på ultraljudet upptäckte de att hon väntade trillingar :eek: :banana: Nu är de tre flickorna drygt ett år och världens yrväder, så hon har att göra ;) :angel: :D
 
Sv: Otäck upplevelse!

Antagligen, tar lite längre tid innan man känner sparkarna men det kommer, just nu känns det som om en flock vildsvin bökar runt där inne :bump:
 
Sv: Otäck upplevelse!

jag har ju tvillingar i släkten, och när jag var inne på mvc för att jag hade så ont så passade jag på att påpeka att jag var onormalt stor om magen, "-jodå, de kanske är två där inne?!" sa hon med ett litet leénde..
ush, vet inte om jag skulle klara det.. är tillräckligt nervös som det är :crazy:
 
Sv: Otäck upplevelse!

Vi kan oroa oss ihop ;)

Jag har tvåäggstvillingar i varje generation i min släkt, på mammas sida. Det fattas ju bara att det ska komma ett nytt par även i denna nya generation ju..

Får dock vänta i ännu en månad innan jag får veta säkert vad som finns därinne.
 
Sv: Otäck upplevelse!

haha, vilket datum ska du på ultraljud?
jag ska in 13/4..

ush, jag VILL INTE oroa mig!
jag har alltid varit en väldigt lugn, tillbakalutad person, men nu finns det typ ingenting jag INTE oroar mig över! håller på att bli tokig!
 
Sv: Otäck upplevelse!

11/4 här.. Ska bli spännande :p På fredag ska vi lyssna på hjärtljuden för första gången också.

Sambon pratar jämt om att det kanske är två därinne, medan jag mest ser alldeles förfärad ut då :D

Och så drömmer jag mardrömmar om att det blir msisfall hela tiden typ :crazy: Eller att det ska bli missbildat, eller sjukt..
 
Sv: Otäck upplevelse!

ja, jag drömmer samma saker!

jag har en speciell dröm som återkommit ett par gånger:
min sambo sitter hos tattueraren ( han pratar redan nu om att han skulle vilja tattuera in barnets namn lite snyggt ) och skriver namn och födelsedatum, innan barnet ens är fött.
sen är jag på förlossningen, och helt plötsligt har jag ett barn i mina armar, vi åker hem och jag ammar den lille.
sen kommer en annan bild, nämligen där min sambo sitter hos samma tattuerare igen, över namnet och födelsedatumet skriver han nu R.I.P och under det hela skriver han dagens datum..
det är otäckt som fan!
 
Sv: Otäck upplevelse!

I vecka 24 fick jag plötsliga magsmärtor och hög feber som bara blev värre. Fick åka akut in till förlossningen och när vi kom dit och de skulle lyssna på hjärtat så hittade dom inget alls. De böt apparat ifall det var den det var fel på men hittade fortfarande inget.. Då skickades läkaren in med en tredje apparat och då kom hjärtljuden fram, fullt normala så alla var bra!

Har en vän som upptäckte att sin bebis var död i vecka 25 vid ett rutinbesök hos BM. :(
 
Sv: Otäck upplevelse!

Jag kan berätta att BÅDE Signe och Allan var totalt hopplösa att hitta hjärtljuden på... De fick leta läääänge varenda gång för att hitta något. Men jag kände ju deras rörelser, så jag var inte särskilt orolig. :p
Lite värre kanske när det är såpass tidigt som du är, innan du känner så mycket rörelser...
 
Sv: Otäck upplevelse!

Min kompis råkade ut för detsamma i v 34...:cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 041
Senast: Rie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 697
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Nu har jag äntligen fått ner förlossningen i nån form av text :D Har inte läst igenom utan kladdade bara ner allt, får finjustera sen...
2
Svar
39
· Visningar
4 307
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 958
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp