M
Micha24
Imorse då jag som vanligt skulle ge hästarna frukost fick jag syn på att en av damerna hade slitit upp en massa sår på insidan av benet. Såren är ganska stora (det största ca 8 cm både långt å brett de andra "bara" långa smala sår men det är ganska många dock inga som bör sys) men efter att ha tvättat bort allt blod och smuts från dem kunde jag ändå konstatera att de är mest hud och "lagret" under som fläkts av (även om det inte ser så trevligt ut). har henne inne nu pga alla insekter samt att kunna hålla det rent nu tills det torkat ordentligt. Men då kommer vi till nästa problem, hon är inte så kul att ha inne. Har tagit in bästa kompisen med henne så att hon inte är ensam i stallet, hon har lekboll som hänger i öppningen, halm och hö att pyssla med. men står och sparkar som en gunghäst vilket då gör att såren hela tidne på nytt börjar blöda. Om jag släpper ut henne så blir hon lugnare men bara för stunden då hon ungefär var 30:e minut skenar runt lite mest på kul (hon är inte så gammal än). Är det ngn som har något strålande förslag till mig? Har just nu bara rengjort såren och vill ej ha på ngn salva än eftersom såren är blöta och behöver andas. Någon som varit i liknande situation? (har letat i hagen vad det kan vara hon skadat sig på men misstänker att hon på ngt sätt fått benet mellan trästaketet och på så sätt orsakat detta dock inte säker än)