Masqueradee

Trådstartare
Jag har köpt en totalt värdelös ost... Nästan ett kilo som är totalt jäkla omöjlig att hyvla. Den är alldeles mjuk och kladdig i konsistensen. Smakar helt okej dock.
Så! Jag behöver tips på saker jag kan göra med nästan 1kg ost. En del tänkte jag kuba och stoppa i frysen för att göra någon slags ostpaj på i framtiden. Riva går nog inte då misstänker att allt bara kommer gegga ihop. Håller den till löning kanske det blir en ostsallad.

Jag har köpt en totalt värdelös ost... Nästan ett kilo som är totalt jäkla omöjlig att hyvla. Den är alldeles mjuk och kladdig i konsistensen. Smakar helt okej dock.
Så! Jag behöver tips på saker jag kan göra med nästan 1kg ost. En del tänkte jag kuba och stoppa i frysen för att göra någon slags ostpaj på i framtiden. Riva går nog inte då misstänker att allt bara kommer gegga ihop. Håller den till löning kanske det blir en ostsallad.
Kuba ner i små kuber är utmärkt som osttäcke i ugn så gå hela vägen till rivning behvös inte.

Är det typ som gräddost?

Stackare, sönderdela och frysa är mitt enda tips. Pizza, paj osv.

• Gilla
Reactions: Sel
När jag köpt mjuka ostar som typ gouda brukar jag se till att ha osthyveln i kylen, då klibbar den inte fast på samma vis. Kanske går det till och med stoppa den i frysen en stund? Det har jag dock aldrig provat. :)

Trodde det skulle vara som vanlig hushållsost eftersom den heter "frukostost" men är mer en otroligt gräddig gräddost.

Bra med detta tips på "inte köpa den osten"... Jag är tom lite anti alla andra hushållsostar än just Arlas av den anledningen att de blir för "mjuka" och inte går att hyvla...

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var det fettisdagen och det bjöds på minisemlor på mitt jobb. Jag är alldeles galen i semlor – de innehåller väl typ alla triggers...
Svar
6
· Visningar
2 104
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka