Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Alltid helskodda nuförtiden, har vant mig och tycker det känns skönt att ha lite extra stöd. Förr red jag alltid i oskott, tyckte jag fastnade med helskott, men med dagens skoningar klistras man inte fast som man gjorde med de gamla skinnskoningarna. Vande mig med helskott när jag tillbringade mina dagar med att rida ut halvgalna dressyrhästar i skogen...
Det beror lite på!
I sadeln föredrar jag helskott, det känns mycket mer stabilt! Men så fort jag hoppar ur sadeln får jag smått panik av att gå runt i helskodda ridbyxor, känner mig instängd och orörlig
Så det brukar sluta med att jag har knäskodda/vanliga byxor på mig när jag pysslar med stallarbetet och byter om till helskodda när det är dags att rida. Lite omständigt, men vad gör man inte
Jag vill ha knäskodda ridbyxor. Med riktig skoning då. Inte tyg. Jag känner mig lite låst i helskodda. (de använder jag när jag rider barbacka för att slippa få stickiga hästhår i baken och när jag någon gång rider en häst som är väldigt svår att sitta på)
Tycker tyvärr det är dåligt utbud på knäskodda nu för tiden. Det mesta är helskott.
Det har jag också Mjukisbyxor is the shit Men ibland vill man ju ändå se lite respektabel ut även när man mockar bajs och springer med vattenhinkar, och då är knäskodda bra att ha De knäskodda brukar såklart även få följa med ut på ridturer också, mestadels när jag rider ut på slappare skritturer.
Rider alltid i oskodda (tygskoning på knäet), tycker att jag blir låst i helskodda. Framför allt i min nuvarande sadel som har något som påminner om syntetmocka i sitsen.
Det spelar faktiskt ingen roll för mig. Skodda som oskodda är skitsamma bara jag har ett par bekväma ridbyxor. Just nu äger jag bara 3 st par ridbyxor. Två är helskodda och ett par är med tyg knäskodda. Jag använder 2 av dem regelbundet, och det är ett par helskodda och det knäskodda paret.
Alltid helskodda, och alltid med låg midja. Jag har så kort torso att linningen och bältet annars hamnar runt bröstkorgen och då blir det jobbigt att rida. Jag rider mest skuttiga yngre hästar och hästar som ingen annan vågar/vill rida på, och då vill jag gärna ha det extra klistret som de helskodda ger. Jag tycker inte att jag känner mig låst - om man upplever helskodda som hindrande i sadeln kanske man skall värma upp och stretcha sina höfter och ben innan man hoppar upp?
Jag har förvisso ett par knäskodda men de är så fina att jag aldrig använder dem. Bakvänt, jag vet.
Hästnyheter På grund av personalbrist finns det inte längre jourveterinärer i fyra kommuner på Höglandet under kvällar, nätter och helger.
Något som...