Oskodda hovar på snö?

Sv: Oskodda hovar på snö?

Men snälla, andas mellan meningarna och tagga ner. Jag är mycket medveten om att Norrland är stort. Men du nämnde specifikt norra Norrland. Det är väl ändå Norrbotten som vi pratar om då, eller? Finns ju ingen svensk mark norr om Norrbotten.

Jo visst, men med tanke på hur det vár i det stallet ville jag inte lägga ut pengar och mer tid på sådant som det stod i kontraktet att de skulle sköta än vad jag redan gjorde. Hade de inte hällt vatten precis ütanför dörren, så hade det inte heller blivit isgata där från start. Jag lät spånet ligga och sopade ut smutsen dit från stallgången. Men det hjälpte bara lite grann precis när jag gjort det innan isen tinade och sedan frös så spån och smuts hamnade under isen.

Senast ändrad:

Ett tips är att alltid ha salt i en hink vid stalldörren . Billigt, enkelt och smidigt för att aldrig behöva ha isgata ;)

Jag är helt nertaggad... :)
Faktum är att jag skulle tro att jag befinner mig söder om dig i breddgrader räknat.. Norra Norrland är inte bara Norrbotten. Gränsen går någonstans Umeå/Övik och sedan går det hela vägen in till norska gränsen. Och upp till norra gränsen mellan Sverige/Finland/Norge. Så helt säkert får du in Lappland, Västerbotten och Norrbotten i norra Norrland. Vet inte hur mycket du rest runt i landet i olika årstider, men klimatet varierar rätt mycket beroende på om du bor kustnära, fjällnära, nordligt, sydligt osv osv. I fjällen tex ligger ju snön kvar på "kulltopparna" trots att det är mitt i sommaren... :)
Det är bara att konstatera att Sverige är ett stort land och att det varierar väldigt mycket.
Dock var det inte det tråden skulle handla om. :)
Fortfarande är det ett faktum att vill man kunna träna sin häst utan avbrott hela vintern där det finns snö och is, så är sko, brodd och snösula ett måste.

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 223
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Tjena! I lördags tog jag och hovis beslut att vi ska ta av skorna fram på min häst. Han är barfota bak sedan föl och har starka, bra... 5 6 7
Svar
139
· Visningar
13 043
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
798
Senast: Miingla
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 255
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka