Oskodda hästar på gräsbana`?

Luchador

Trådstartare
Ska tävla mina 2 oskodda hästar på gräsdressad sandbana i morgon. Brukar funka bra och har inte haft problem med det innan. Har dock aldrig testat att rida på det när det är vått, och nu har det ju ösregnat i 2 dygn. Blir det halt? Och finns det isåfall något jag kan göra för att mina barfotahästar ska kunna hoppa utan att halka? :confused:

Sv: Oskodda hästar på gräsbana`?

det är väll bättre att ha oskodd häst på gräs änn skodd ( men broddar)

fast jag skulle nog inte tävla när det har regnat så mkt ...

Ska inte skrämma dig men hade en kompis dotter som var ute och tävlade för ett par veckor sedan på sin ponny. Barfota bak, brodd fram precis när de ska hoppa av så halkar den och ramlar bakåt.
Slutade med en bruten arm. Så ta det lungt om det är blött.

Broddar. Absolut.

Har suttit i domartornet under utetävling på gräs där överdomaren övervägt att lämna varning till ryttare på obroddade hästar. För osportsligt beteende mot häst.

Skämt men med allvar, det är stora risker med att inte brodda på gräs.

Är det Munka-Ljungby så är den inställd!
Tänkte annars starta min oskodde herre 90cm och 1m, hade ju kanske inte tagit i med 400m tempo men lungt och samlat så hade jag ridit.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
389
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 386
Senast: Lutten
·
Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
535
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 566
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30