oseriös annons!

Sv: oseriös annons!

Jag är mera chokad över att det oftast fungerar!
Har sålt och köpt mycket på nätet(i pris upp till 4000kr)
och det har alltid fungerat!

Dyrare grejer har jag köpt mot postförskott. (min ST)

pucko :mad: inte du alltså utan killen ,hoppas han får böta eller nå:devil:

De brukar vilja köpa den hästen du har till salu och skickar en check på högre belopp. Sen vill de ha pengarna som blir över tillbaka. Du skickar pengar till dem men deras check går inte att lösa ut.
Heter nigeriabrev för "de kom från" Nigeria från början. Sök gärna så hittar du mer info här på Buke.
// Linda

Skulle du också få sadeln på lördag? :D

Jag åkte faktiskt dit, eller ja, inte riktigt. Jag tänkte att jag hade sett bilderna innan men mailade iaf, kunde ju vara riktig tur man hade liksom. Sen kollade jag runt, blev lite fundersam trots allt, och såg "orginalannonsen" och förstod då att det var där jag sett bilderna.

Undrar hur många som får en sadel på lördag då alltså? :D

Men det är ruttet, hur bara komma på idén?

En fråga också mitt i allting: naiv har nu ju redan märkt att jag är, men Nigeriabrev, vad är det?

man kan ju fråga sig själv VARFÖR någon i kamerun som gubben bodde i får för sig att skänka en sadel till någon i sverige. Varför göra sig besväret att skicka den med flyg när det säkert finns någon häst i hemlandet nära som vill ha den gratis...

Jag mejlade till gubben och frågade efter telefonnummer så vi kunde diskutera frakten. Fick till svar att han inte pratar svenska eller engelska utan använder ett översättningsprogram så det gick absolut inte att ringa. Så vad är det som gör att han blev så förtjust i svenskarna? För att de ofta har pengar de gärna spenderar på hästarna?

Varför gjorde du det? Bara ignorera trollen istället. Så länge de får svar kommer de fortsätta.

www.google.se

Sök på Nigeriabrev, finns väldigt bra beskrivet på flera sidor.

*KL*

Tror ni verkligen att det finns folk som är så dumma att de går på det där? Då får man nästan skylla sig själv...

Skylla sig själv och skylla sig själv. Jag var naiv nog, trots att jag visst anade något skumt, givetvis. Men skylla sig själv tycker jag inte. Man är inte korkad bara för att man råkar gå på något liknande.

De försöker inte bara med svenskar utan det förekommer nog lite överallt där folk kan tänkas ha pengar. Jag som bor i Tyskland blev t.ex. erbjuden att köpa en katt från Kamerun:rofl::eek: så det är inte bara hästbranschen som drabbats.

Om någon som annonserar en sadel GER bort den mot fraktkostnad från typ Afrika, då är man nog dum om man går på det???

Låter det för bra för att vara sant, då är det oftast för bra för att vara sant. :idea:

Ungefär så brukar jag tänka, när jag ser suspekta annonser etc. Det finns skojare överallt, tyvärr. :( :mad:

Jag ärinte speciellt dum, men ville iaf kolla upp det och se om det verkligen var sant,även om det lät suspekt. Det betyder ju inte att jag är dum på något vis, bara lite naiv.

Absolut, många gånger är det ju så! :) Tyvärr!

Och tråkigt nog har vi människor runt omkring oss som är oärliga och riktiga skojare. Men finns det inte roligare sätt att tjäna pengar på andra? Genom raka rör och något vettigt?

Den har jag också sett, kontaktade dem för att få reda på pris och får samma svar som ni. Det är typ som afrikabreven som cirkulerar i andra sammanhang på nätet. Försöker man få hem sadeln har de nåt smart sätt att lura skjortan av dig. Lär inte få nån sadel iaf.

Liknande trådar

Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 876
Hästmänniskan Jag har väl som alla andra blivit "luttrad" av olika typer av hästmänniskor :angel: Men nu ska jag berätta om en solskenshistoria :)...
Svar
2
· Visningar
1 738
Senast: djezima
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 252
Senast: Lisa2014
·
Tjatter Välkommen till teminsstarten på Stall Hästlyckan. Härmed meddelas att du blivit antagen till årets nybörjargrupp för vuxna och vi...
64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
50 775
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"