Oseriös barnvagnssäljare!!

doglover

Trådstartare
Köpte en barnvagn begagnad. När jag kollade den såg den ut att vara i fint skick. Det är den också.
Men hela barnvagnen drar åt vänster.:mad:
Min sambo har lagat den 3 ggr nu och den går fortfarande sönder och drar då åt vänster.:(

Säljaren måste ju ha vetat om att den drar åt vänster. Det kan inte ha undgått henne.

Det är bakaxeln, eller där vid fjädern sitter som går sönder. Typ knäpp låter det varje gång man har lagat den och testar den.

Vad ska man göra?

Det är ju inte direkt så att man har råd till att köpa en ny vagn bara sådär.
Vi har ju kvar den gamla ifall, och ska kolla problemet igen.

Jag kan väl inte sälja vidare vagnen när jag vet att det är fel? Isåfall endast sälja den som typ "renoveringsobjekt" för en väldigt billig slant.
 
Sv: Oseriös barnvagnssäljare!!

Men, märkte ni inte hur vagnen uppförde sig när ni var och tittade på den och provkörde den? :confused:
 
Sv: Oseriös barnvagnssäljare!!

Nej............inte förräns hon hade hunnit åka iväg och jag hade ju inget mobilnr, bara hemnr och det hade jag inte på mig. Och nu så har dom tagit bort annonsen.

Var ju bara så glad över att ha hittat en vagn som vi hade råd med och som låg i närheten.
 
Sv: Oseriös barnvagnssäljare!!

Ibland har man otur. :( Mitt enda tips är att lämna den till tex cykelhandlaren, de brukar vara väldigt duktiga på sånt och förmodligen bra mycket billigare än nån "verkstad" för barnvagnar. Hoppas den går att laga!
 
Sv: Oseriös barnvagnssäljare!!

Ja det hoppas jag med. Vi får prata igenom om hur vi vill göra. Laga den ytterligare eller skaffa ännu en ny.........*cry*
Men det där med "verkstad" och sådant kan vara värt att kolla upp.

Vi vill ju ha vagnen. Den verkar vara bra annars. Det är en Teutonia Rocky och den fungerar utmärkt för oss.
 
Sv: Oseriös barnvagnssäljare!!

Nu har vi kollat upp vad det kostade på barnens hus. 300 spänn för en timme. Och det var ju inte så farligt.

Men vi ska fundera vidare.
 
Sv: Oseriös barnvagnssäljare!!

Babyhörnan på backaplan har en jättetrevlig mekaniker som reparerar billigt spec teutonia! Många vagnar drar åt ett håll, är det en liten del bara som behöver bytas ut kan det inte kosta mycket. Du får prisuppgift när han ser vagnen och felet!
 
Sv: Oseriös barnvagnssäljare!!

okey, vi ska in till stan i morgon och då kanske vi kan kolla det!
 
Sv: Oseriös barnvagnssäljare!!

nu har vi tagit reda på det!
det var mera fel på den än vad vi trodde.
den behövde svetsas, kolla bromsen, fjädringen, ja en massa fel var det.

vilka j*vla typer som säljer sånt!

han som lagade den sa att såna vagnar håller bara 2 år! ynkliga 2 år bara. sedan går dom sönder. det är vad barnvagnsmekanikern på babyhörnan i backaplan sa till oss.

men nu är den helt lagad iallafall och det gick på 330 kr.
 
Sv: Oseriös barnvagnssäljare!!

Mekanikern sa det att den vagnen vi har kände han igen. Han har lagat den tidigare.
Och han sa det att där bromsen sitter till höger och fjädringen till vänster, de svarta grejerna, är skit för dom går i stort sett alltid sönder.
 
Sv: Oseriös barnvagnssäljare!!

Vad tråkigt att ni fick tag på en oseriös säljare. Vi har köpt två vagnar, och sålt en, på blocket och det har varit kanon. Vad vi krävt är dock att få orginalkvittot på vagnen med, för garantins skull (och för att den inte ska vara stulen... - yrkesskada?).

Skönt att ni lyckades få vagnen lagad i alla fall. Nu är det ju inte så mycket ni kan göra...
 
Sv: Oseriös barnvagnssäljare!!

totalt oseriös. hon har ju barn själv, hur kan man då med att sälja en trasig vagn till någon med spädbarn? tänk om den hade gått sönder mitt i en promenad-...
 
Sv: Oseriös barnvagnssäljare!!

Det hände min kompis som köpt en begagnad vagn. När hon gick i i trappen till sin lägenhet släppte handtaget och vagnen åkte iväg. :eek:
Som tur är höll hon bebis i famnen, annars hade det kunnat gå riktigt illa. :crazy:
 
Sv: Oseriös barnvagnssäljare!!

Det hände min kompis som köpt en begagnad vagn. När hon gick i i trappen till sin lägenhet släppte handtaget och vagnen åkte iväg. :eek:
Som tur är höll hon bebis i famnen, annars hade det kunnat gå riktigt illa. :crazy:

:eek::eek:

*skriver upp på listan - Sprillans ny vagn skall inhandlas*
 
Sv: Oseriös barnvagnssäljare!!

Skyll inte på säljaren. Du som köpare har undersökningsplikt vid köp mellan privatpersoner.
 
Sv: Oseriös barnvagnssäljare!!

Det där lät inte roligt!

Jag hade blivit så in i helvete vansinnig på försäljarn. Hade skällt ut den stackars människan tills jag blivit blå i ansiktet.

Det har jag lust att göra med den här säljarn, men har tyvärr inte kvar nr.
 
Sv: Oseriös barnvagnssäljare!!

Ja det har man, men är det inte omoraliskt att sälja en vagn som är sönder (ej synbart) och skriver i annonsen att den är i bra skick?

"Lite slitet i tyget bara, men annars är det inga fel på den".

Hon gick med den och demonstrerade den för mig. Men du har rätt, jag skulle ha kollat. Men de felen hade jag inte upptäckt faktiskt.
 
Sv: Oseriös barnvagnssäljare!!

Skyll inte på säljaren. Du som köpare har undersökningsplikt vid köp mellan privatpersoner.

Visst har man undersökninsplikt men det friar ju inte från den moraliska biten i det hela. Därav tycker jag att ansvaret ligger på båda parter.

Själv tänker jag köpa ny vagn för att känna mig så säker som möjligt. Även om inte det uteluter att ngt kan hände.
 
Sv: Oseriös barnvagnssäljare!!

Ja, plus att du har lite mera rättigheter,,,,


Vi fick däremot garanti på lagningen så det känns bättre.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 345
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 533
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det tog ungefär 2 månader innan jag kom ur min overklighetsbubbla och återvände till verkligheten, den där verkligheten där hur många...
Svar
0
· Visningar
561
Senast: Magiana
·
Utrustning Jag är nog inte den första som startar en sån här tråd men kanske finns ni hjälpsamma bukare som tycker det är kul med bilar :) Jag har...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp