Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilket säkert kommer gynna rasen i längden.I mina raser så är det fortfarande inga problem att sälja välstammade valpar efter meriterade föräldrar, men för de som parar på vanliga linjer utan några direkta meriter börjar nog få det lite trögt.
Vilket säkert kommer gynna rasen i längden.
Ja. Ekonomin är största anledningen till att jag inte skaffar katt i vår.Jag ville ha en ny valp efter att jag förlorade Ping och en vän hade dessutom valpar av en ras jag är intresserad av, men jag har helt enkelt inte råd med en hund till. Inte ens om den varit gratis i inköp för det är den minsta kostnaden. Så troligen sitter flera i samma sits
Fast det går inte riktigt att pausa sina avelsplaner hur som helst. Djuren åldras, och man vill kanske hinna ta 1-2 kullar för att själv behålla några avkommor innan tiken blir för gammal.Tror dom som velat skaffa hund, skaffat hund under coronan inte bara Svenssons utan satsande förare passat på att skaffa ny valp under covid när man ändå inte kunde tävla o kanske jobbade hemifrån. Iallafall har väldigt många jag känner skaffat ytterligare en hund under coronan som är aktivt tävlande oavsett disciplin, de lär ju inte känna nåt behov av ny hund på en stund. Tycker det konstigt att uppfödarna inte dragit i handbromsen och chillat lite med avelsplanerna när det blivit tydligt att marknaden börjar bli mättad samt att ev ekonomisk oro blir påtaglig = folk är lite mer avvaktade..
Gatuhundarna är billigare och "måste ju räddas NU", så dem kommer nog fortfarande in i snabb takt, även om det också är lugnare än vad det var under pandemin.Klickar folk hem gatuhundar lika intensivt än eller har det också lugnat sig?
om det inte påverkar de genetiska urvalet negativt.Vilket säkert kommer gynna rasen i längden.
Det tror jag inte är en risk. Vad det gäller ”min ras” så har det den ökande efterfrågan mest lett till att individer som inte borde använts i avel, ändå har gjort det.om det inte påverkar de genetiska urvalet negativt.
Har du kollat aktuella priser?Jag har länge velat skaffa en valp till av samma ras jag redan har, men alltså priserna har ju skenat, och i takt med att allt blir dyrare minska mina möjligheter. Synd för vi har ett toppenhem att erbjuda en liten guldklimp.
Fodervalp?Jag har länge velat skaffa en valp till av samma ras jag redan har, men alltså priserna har ju skenat, och i takt med att allt blir dyrare minska mina möjligheter. Synd för vi har ett toppenhem att erbjuda en liten guldklimp.
2016 betalade jag 11500 för en valp med bra genomtänkt stam.Har du kollat aktuella priser?
För i min ras är valparna billigare nu än vad dom var år 2012
Tyvärr ovanligt att hanvalpar lämnas ut på foder.Fodervalp?
What! Vad är det för ras?Har du kollat aktuella priser?
För i min ras är valparna billigare nu än vad dom var år 2012