R
Raderad medlem 148240
Min ponny vill inte gå från stallet. Han skrittar i snigelfart och stannar var 5e meter. Jag behöver "banka" mjukt med skänklarna länge, eller vifta med spöt för att han ska gå. Och så stannar han igen. Jag behöver ibland "morra" för att han ska sluta stanna hela tiden. Det känns inget bra... Han vill också stanna för att äta. Har testat att ge godis lite då och då, som lite positivitet, berömma berömma berömma, men funkar sådär.
Han är okej när det är andra hästar med. Och det fungerar bättre när jag går bredvid, men han stannar ibland ändå.
Ibland är det läskiga saker han ser och då sitter jag av såklart och leder honom.
Hur kan jag hjälpa honom?
När man vänder hem är han jättepositiv och ibland (på vintern) är han för hetsig och stark.
Han är okej när det är andra hästar med. Och det fungerar bättre när jag går bredvid, men han stannar ibland ändå.
Ibland är det läskiga saker han ser och då sitter jag av såklart och leder honom.
Hur kan jag hjälpa honom?
När man vänder hem är han jättepositiv och ibland (på vintern) är han för hetsig och stark.