Osäker och rädd hund

thygyjfuhg

Trådstartare
Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag fyat henne när hon gjort utfall och så vidare. Hon är 3 år. Nu slår det aldrig fel. Hon gör utfall varje gång vi gör ett hundmöte. Och jag bryter ihop inombords av att tänka på hur jävla värdelös jag är. Jag har förstört min hund. Jag trodde att jag kunde korrigera bort det här. Men förstår att jag gjort helt fel och förvärrat allting. Nu har det gått över till att hon känner att hennes personliga space är så jobbigt. Hon tycker nu att det är jobbigt med personer som kommer fram och hälsar på henne. Morrar. Och idag hoppade hon upp och nafsade en man. Jag förstår att det är allt jag gjort som gjort henne så rädd och osäker. Finns det nån chans att hon kommer att må bra nån gång i livet efter så lång tid av korrigeringar som byggt upp en sån inre rädsla och osäkerhet? Jag behöver alla tips och råd ni har. Jag kommer att kontakta en hundtränare. Men jag är helt förstörd över att jag skapat en sån otrygg osäker och rädd hund och hur hon ska må inombords. Kommer vi kunna leva ett normalt liv?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 347
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 306
Senast: Lillefrun
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 139
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 034
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovbensfraktur
  • Fjordingtråden
  • Lösa benbitar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp