Osäker på mej själv

MiaHallin

Trådstartare
Hej, jag har lite problem med min självkänsla tror jag. Hoppas jag kan få lite tips som kan hjälpa mej att bearbeta det..
Det är så att jag skall börja rida viden kille som har jätte fina hästar, och jag känner mej jätte osäker på hästarna och det är inte bara hans hästar som jag känner mej osäker vid utan dom flesta. Jag har haft egna hästar (11st) och kände inget sånt här. Jag har haft ett uppehåll på ca 2,5 år nu och vill komma tillbaka, men så fort jag tänker på stallet så blir jag halvnervös eller osäker.. kan det bara vara så att det är längesen jag höll på med pållarna eller vad kan det bero på? Kan någon ge mej lite tips så jag kan börja rida igen och kanske till och med komma tillbaks på tävlingsbanorna :)
 
Sv: Osäker på mej själv

Det är nog ganska normalt att det blir så efter ett uppehåll :)

Tänk istället på hur kul det ska bli att börja igen! Ställ inte så höga krav i början och känn dig fram. Kommer gå jättebra tror jag!
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 150
Senast: linlar1
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 037
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 331
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 374
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp