OS-tråden fälttävlan

Nu har svenskarna ridit klart. Känns inte som någon seglade in i laget kristallklart efter detta. Det är luhmuhlen kvar och sen ska det väl vara klart.

I mitt lag har inget förändrats än så länge iallafall mer än att Linda förstärkte sin position som den fjärde ryttaren.
 
Sista (?) stora testet nu innan laget tas ut, Luhmühlen! 4* terrängen går på FEI-tv, men går 3* också att följa live någonstans? Det är väl där OS-aktuella ekipagen är med.
 
Nu har nomineringarna kommit ut, inte helt överraskande dock att det är dessa sju... Lite dumt bara att inte nominera några fler då vi har 5 ryttare med bara en häst med på listan.. Och ärligt talat fattar jag inte varför inte Dag och Jonna är nominerade med sina 4* starter i bagaget när hästar som varit skadade och/eller inte alls går speciellt bra är med på listan?

Grejen är att skulle oturen vara framme går det ju inte att plocka in någon annan ryttare nu än dessa 7! Har man tex följt Jonna ett längre tag ser man att hon har otaliga nollrundor både i terrängen och hoppningen men sämre dressyr och jag fattar inte varför en sämre dressyr är värre än att skövla hoppbanor?

Sju fälttävlansryttare, och elva hästar, finns på Sveriges långa lista: Ludwig Svennerstål med King Bob och Aspe samt Franzipan som reserv. Sara Algotsson har Reality och Frida Andersen är nominerad med Herta. Linda Algotsson har både Fairnet och Fairnando på listan. Även Niklas Lindbäck har två hästar, Cendrillon och Focus Filiocus. Johan Lundin, Johnny Cash och Anna Nilsson, Luron, kompletterar den svenska bruttotruppen i fälttävlan.
 
Senast ändrad:
Har man tex följt Jonna ett längre tag ser man att hon har otaliga nollrundor både i terrängen och hoppningen men sämre dressyr och jag fattar inte varför en sämre dressyr är värre än att skövla hoppbanor?

Det fattar inte jag heller! Från svenskt håll tycker jag ledare och tränare tenderar att släta över plockepinn i hoppningen medan de inte alls är lika förlåtande när det gäller dressyren. Visst, det är ju kul att vara med långt upp till sista dagen i ett mästerskap men spela roll när bommarna faller en efter en i hoppningen.
 
Konstigt att välja hästar som under stora delar av året har varit skadade och inte har visat resultat i högre än 3* klass och knappt det, före hästar som har visat att de kan gå¨4*..
 
Det går inte så bra i terrängen hittills.. Bara Ludde med sina hästar som kommit runt. Är ju bara Linda och Fairnando kvar... Hur Staffan ska plocka ut ett lag efter detta blir ju en gåta.
 
Linda två stopp, Niklas två stopp och utgick sen. Johan utgick oklart varför då han inte hade några stopp. Ludwig felfri inom tiden på båda.

Ludwig har nog ridit till sig en OS biljett oavsett vad som händer i morgon.

Undrar om Fairnet och Cendrillon ska starta någon annan tävling typ Aachen kanske tillsammans med Johan?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Parfym
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp