OS 2012 Hoppning

Sv: OS 2012 Hoppning

Det är ingen artikel, det är ett blogginlägg, stor skillnad på vilka krav man kan ställa.

Sen huruvida det stämmer eller inte med korruption och allt vad det är vet jag inte.

Det är ingen artikel, det är ett blogginlägg, stor skillnad på vilka krav man kan ställa.

Sen huruvida det stämmer eller inte med korruption och allt vad det är vet jag inte.
Håller med, det är ett blogginlägg och ingen artikel. Jag tror nog att avstängningen av Tiffany Foster var korrekt. Jag läser det nästan som om bloggen insinuerar att Prinsessan Haya ville stänga av Tiffany för att öka Saudiarabiens chanser, men då borde de väl "gett sig på" ett annat lag, Kanada är nog inte det största hotet. Och delen:
Eric lamaze kan mycket väl ha rätt och Tiffany kan ha offrats av FEI som på alla sätt försöker visa att de alltid står på hästarnas sida.
är ju bara skrattretande, då borde nämligen Patrik Kittel "offrats" för flera dagar sedan med tanke på folkstormen på FEIs hemsida efter Rollkursbilderna från den fria ridningen häromdagen.

Gällande Saudi och Ukraina i övrigt så är det tyvärr nog så som det står i bloggen, även om man inte kan bevisa att de förkortade dopingstraffen har med Saudiernas ekonomiska makt att göra.

Nu börjar lagtävlingen snart, spännande!

Senast ändrad:

*kl*

Har inga problem med min webbsändning, däremot verkar datorn inte ha fattat att skärmsläckaren inte ska gå igång när man tittar på "film". :grin:

Väldigt intressant bana idag! Håller alla tummar och tår för våra svenska ryttare. :D

Halvt KL

Nä, att kanadensiskans häst blev diskad tycker jag nog är rätt. Var mest det andra jag funderade över. Har varit borta från hästsporten ett tag och minns inte att jag tidigare sett Saudiarabien (i alla fall inte som en nation som är med och slåss om medaljer eller ens i topp 50) och jag tycker det är väldigt tråkigt om det är så att man faktiskt kan köpa till sig en medalj.

Nåja, nu hoppas vi det går bra för Sverige!

Jag är däremot mycket skeptisk till Tiffany Fosters diskvalificering. Jag köper även sambandet mellan att FEI gör en mycket stor grej av ett väldigt litet sår för att lura bort allmänhetens fokus på alla de oegentligheter som finns kring det saudiska laget. På detta sättet kan FEI säga att de absolut tänker på hästars bästa med hänvisning till Victor. Att Sharbatly fått gult kort inte mindre än två gånger. Ena gången för sitt uppförande mot en (kvinnlig) domare när han medvetet satte sin häst om och om igen i en oxer på en framridning och även fått en förkortad avstängning trots att han är fälld för doping, ska helst sopas under mattan och inte nämnas alls...

Kanadensiskt inlägg om Tiffany; http://www.horse-canada.com/straight-up/federation-equestre-dinjustice/

Och ett annat inlägg om cirkusen i sporten: http://www.horsesportinternational.com/2012/08/the-circus-continues/

Visst är det tråkigt att de köper sig framgång, men det är ju fler än de som köper bra hästar. Även om jag inte gillar det, så får jag nog säga att de rider lite bättre nu än för några år sedan. Tur är väl det, för det finns ju ändå begränsningar för vad hästen ensam kan åstadkomma.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
786
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 240
Senast: Magiana
·
Träning Hej (Jag har letat lite i forumen men har inte hittat någon tråd som kan "hjälpa" mig) Jag har en fjortonårig connemara valack som...
Svar
11
· Visningar
1 164
Senast: Bosmma
·
Hästvård Vill börja med att förbereda er på att det kommer bli många frågor i samma tråd, och troligen väldigt långt :p I alla fall, ska...
Svar
15
· Visningar
2 869
Senast: Trix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka