Tuvalisan

Trådstartare
jag har läst att det är många som ger örter till sina hästar, vad ger ni dem för? (tex gurkmeja) har ni några tips vad man kan ge som är inflammationsdämpande?

Sv: Örter???

Min häst får gurkmeja och ingefära för hans trötta leder. Funkar för honom. Ska även börja ge vitlök ( om du tycker det är en ört) för imunförsvaret.
Skulle även vilja ha brännässlor till honom då han har bronkit men det äter han inte. Men det var ett tag sen jag provade så ska nog prova igen för att se om det går bättre nu.

Sv: Örter???

Torkat, malt och blandat i betfor och havre också? Kan ta lite tid innan de lär sig att det inte bränns i torkad form, många gånger är det där problemet sitter.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 323
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019
Hästvård Hej har precis kokat första satsen av Carrageenörtet och slogs av att det blev som en stel pudding. Trodde det skulle vara lösare i...
Svar
8
· Visningar
703
Senast: Stålvilja
·
Hästvård Har en matglad häst men verkar bli väldigt kräsen när maten är blötlagd vilket jag måste vid tillskottet då det är pulver så fundera...
2
Svar
23
· Visningar
1 286
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar