Örter till hingstig valack?

superbusan

Trådstartare
Hej! Har en valack som blivit ensam herre i stallet. Tror det har snurrat till rejält i huvudet på honom. Ögonen går nästan runt när han ser dessa underbara ston och han dansar in från hagen. Han kunde inte låta bli att hoppa upp på ena brunstdamen dagarna i ända. Som tur är, är flickan mycket större så han nådde inte ända "fram". Har någon testat örter med gott resultat? Jag kan inte ha det så här. Han skyggar mycket i vanliga fall, och nu är han snart omöjlig, bävar för mars....

Sv: Örter till hingstig valack?

Jag använder örter för att lugna mitt sto, och det fungerar tycker jag. Tror att märket heter Dodsson och H något.. Sök här på forumet, folk har tagit upp ämnet förr..

Det står ju mycket om munkört (rätt namn?) men det är väl egentligen för ston? Var köpte du dina?

Munkpeppar dämpar ev översexualitet, kan fungera utmärkt på bla ston som rider på sina hagkompisar.

Sen har du örtblandningar som fungerar som hormonstillande/dämpande, de innehåller även munkpeppar men även annat som verkar gynnsamt på ett "överstimulerat" hormonsystem.

Du kan finna bägge sorter bla Här

Hej Boj!!! Den gode valacken har ätit Hilton Regulate sedan slutet av feb/början av mars - det tog lång tid innan det kom. Och det hjälpte på honom. Helt försvann inte svallet men han har blivit mycket bättre. Hur lång tid brukar man ge? Det ena stoet är i of s betäckt och vid konstaterad dräkrighet, blir det ju ingen mer brunst på henne. Drar man ner eller tar bort det helt? Tycker att han slutar med en del hysterianfall han kunnat få ute också, så det kanske inte är skadligt att ge åtminstone ett par ggr iveckan. Allt får han inte i sig heller, för han avskyr det.

Jag har gett min vallack munkpeppar i mellanåt med gott resultat.
/T

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 638
Senast: Fille
·
Träning Undrar om någon har erfarenhet av det? Jag har en valack som jag köpte som nyss fyllda 4 åring, nu fyller han 9 till vintern så jag har...
Svar
5
· Visningar
1 350
Senast: mackan
·
K
Träning Hej! Jag har en ardenner valack på 3 år som inte för så länge sedan var hingst. Köpte han för ett par månader sedan och då var han...
Svar
1
· Visningar
893
Senast: Duffy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama