Örter mot olika problem

H

hubinette

Jag undrar om det är någon som gett sin häst örter mot något problem? Vilken ört? Mot vad? Har ni fått något resultat?
Jag provar nu att ge min häst örter mot dåligt immunförsvar och fuktkänslighet. Han har sen han var liten haft problem med bakterieinfektioner och nu på slutet haft bärrandsröta. Blir spännande att se om det kommer att hjälpa. Man vet ju inte förrän man provat:d

Sv: Örter mot olika problem

Jag har gett mina hästar Lakritsrot för att rensa när det är lite ingensatt och hästarna är lite förkylda inombords men det bryter inte ut eller vad man ska säga :p Dock funkade detta aldrig då jag testade det i samband med mer utevistelse/bete och det renasde sig själv tack vare mer luft.
Vitlök har jag använt men det hjälper inte att hålla bort fästingar däremot har jag sett en hel del fall som klarat sig när resten av hästana som ej ätit vitlök blivit förkylda!

Har även gett brännässla för immunförsvar.
Mina hästar har aldrig varit sjuka under de 6½ åren jag haft om det beror på örter eller ej vet jag faktiskt inte :)

Jag har givit HH Reflex till min fång häst och det fungerar jätte bra på han.

Vad är HH-reflex för något och var har du köpt det?

hubinette skrev:
Vad är HH-reflex för något och var har du köpt det?
Hilton Herbs REFLEX
Innehåller:
Djävulsklo, Mariatistel, Hagtorn, Snärjmåra, Älgört, Nässla, Sellerifrö, Maskrosrot

Är köpt på Hippo K9
http://www.hippok9.nu/

kolla in hemsidan är finns det många örter för häst och hund.

citronsaft (konsentrerat)har jag gett när pållen var snuvig, det är slemlösande.

andra örter som jag hört är bra är tex
effekt mot förkylning:
Röd Solhatt (Echinacea), Fläder, Lindblommor, Röllika, Timjan.

Mot hosta
Anis, Backtimjan, Eukalyptus, Fänkål, Kamfer, Lakritsrot, Styvmorsviol

och sedan förståss vitlök....

Jag ger Rosenlunds örter till min häst med luftvägsproblem, och jag tycker att det är ganska effektivt.
Däremot provade jag några andra örter en period, men dessa var totalt värdelösa.

Jag gav munkpeppar till mitt tidigare sto som hade hormonproblem, det fungerade perfekt på henne:)

piggis_83 skrev:
Jag ger Rosenlunds örter till min häst med luftvägsproblem, och jag tycker att det är ganska effektivt.
Däremot provade jag några andra örter en period, men dessa var totalt värdelösa.
Rosenlunds örter ? vad är det?

Jag ger vitlök-
Har även provat gurkmeja för att smörja lederna-tyckte att det fungerade bra-
Tee Tree Oil mot knutor och hudproblem- fungerar också.
mvhR

Jag ska precis börja ge Hilton Ditton till min unghäst som har haft problem med immunförsvaret i hela sitt liv. Han har dessutom en långvarig hosta, så jag hoppas att detta kan hjälpa något.

Jag ger även ismovit, som jag köpt på djursjukhuset. Detta hjälper mot hosta och immunförsvar.

Har precis börjat med dessa preparat, och väntar spänt på resultat! *hoppas*

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
440
Senast: The Beast
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 115
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 882
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar