Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
ingen aning men att katternas öronskabb smittar hundar det vet jag min gamla hund fick det i stallet (min vet. sa att det är ganska vanligt att hundarna får det av katterna) en klick tenutex i öronen nåra dagar rek. min veterinär.
det är receptfritt på apoteket. jag trode det va till djur då jag skulle köpa för många år sedan, och sa högt och tydligt att jag ville ha en tub tenutex. expiditen frågade om jag ville ha en liten eller stor tub och jag sa högt och tydligt att det är väl lika bra att ta en stor (tänkte beh. även stallets katter )
när jag kom ut såg jag att det är till flatlöss och skabb på människor uaah, vad jag skämdes inte konstigt folk tittade konstigt (jag nämde inget om djuren )
Nej, kvalstret kan inte föröka sig och leva på en människa. Dessutom är inte allt skabb man ser i kattens öron. Många gånger beror det på andra orsaker. Men kan likna skabbangrepp i många fall.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.