Öronproppar

opus

Trådstartare
Hej
Är inte inne på trav området direkt, men har en fundering runt öronproppar av olika slag. Och då tänkte jag att det har säkert ni med travhästar koll på. :)

Jo, till min fundering.
Jag har en kallblodstravare som är lite på i olika situationer, inte på något negativt sätt. Men som inom tornerspel tex så är det mycket ljud mm.
Han gillar att visa upp sig så jag har provat och stoppa bomullsproppar i öronen och har märkt ett gott resultat.

Min fråga är: Är de huvor med proppar inom travet ljudtätare än bomull tex?
Eller har ni något annat tips. :)

Sv: Öronproppar

Jag skulle använda bomull och en huva med gummiöron. Finns ingen risk att bomullen skakas/ramlar ur då :)

Tystopropparna värmer man i handen, sedan ner så långt ner i örat som möjligt och därefter så utvidgas proppen efter hästens egna öronform, mycket tystare än bomull :)

Gummiklädda huvor finns både med skummgummi- och tystoproppar. Eller så kanske det räcker helt enkelt med huva+bomull.

tystoproppar-228x228.JPG

Närmaste travshop :)

Men såg nu att det fanns en huva + tussar på Börjes..
Både Färjestad och Solvalla (som jag vet om) har hemsidor som man kan beställa ifrån. Finns säkert många fler, bara att googla lite :)

KL

Tack för tips, nu har jag kollat runt lite och får prova mig fram.

Tack :-)

Liknande trådar

Ridning Vi har nyligen tagit över en tidigare framgångsrik tävlingstravare, monté och körtrav. En varmblodsvallak som är hög i rang och slutade...
2
Svar
33
· Visningar
3 711
Senast: Pudlan
·
Ridning Hej! Jag har ett rätt jobbigt problem med min häst, som ibland gör att jag blir rädd och totalt tappar både lusten och motivationen...
2
Svar
28
· Visningar
4 671
Senast: Mabuse
·
A
Trav Hej. Min väninna köpte ett varmblod för ett år sedan som har gått på travet och hästen är numera endast ridhäst. Allting går...
Svar
15
· Visningar
3 975
Senast: Maddu
·
S
Träning Hej jag har en fundering som kanske skulle ligga under trav-forumet men då jag vill ha respons även av "ridfolk" så lägger jag den här...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
7 594
Senast: wild_fire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.