Öronfråga

Pazuzu

Trådstartare
Jag har länge undrat vad den lilla hudfliken som bildar en liten egen ficka och som finns längst ner på öronen på katten har för funktion. Se bild om ni inte förstår min förklaring:

16885265.jpg

Förbättrar den kanske hörseln på något sätt?

Sv: Öronfråga

Som alla andra flikar och veck både katter och vi har i öronen bidrar den väl troligen till att urskilja var ljuden kommer ifrån.

Sv: Öronfråga

Jo, den gör väl det. Men det mystiska tycker jag är att den liksom sitter utanpå örat, och jag får inte riktigt ihop på vilket sätt det skulle hjälpa till.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
661
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: Asko
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 944
Senast: Catsu
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 202
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama