orolig mamma

Status
Stängd för vidare inlägg.

maiagull

Trådstartare
Förmodligen så satte Stumpan i sig ett örhänge igår. Fast det skumma i historien är att hon inte hostade eller grimaserad alls. Men mormor saknar ett och tyckte att hon hade nåt i munnen. Och vi har letat i stort sett överallt och bara hittat bakploppen.

Naturligtvis ringde vi akuten. Och dom var inte särskilt oroliga. Det kommer ut av sig själv sa dom bara. Annars får hon ruskigt ont i magen. Så jag går här i väntans tider.
Förövrigt är hon jättepigg och glad och alldeles som vanligt.

Nu vet jag inte om jag törs åka och rida. Jag vill bara vakta på henne hela tiden.

Så har ni några solskenshistorier om era bebbar har ätit nåt olämpligt och det har kommit ut...

:crazy:
 
Sv: orolig mamma

Inga historier, men väl ett litet tips. Sparris! Det brukar man ge hundar som svalt vassa föremål. Sparris kapslar in föremålet i fråga och gör det mindre farligt på vägen ut. Men det kanske är lite sent nu iofs?
 
Sv: orolig mamma

Jo, det är lite sent nu. Dom tipsade om rån, men det är svårt att få i henne det. Hon har aldrig fått det förr och smular bara sönder det med händerna.
 
Sv: orolig mamma

Min son svalde en lampa till ute-julgranen. Vi dissikerade blöjorna efteråt, men ingen lampa.... Så småningom började han hosta (efter ca en vaecka)och vi fick för oss att han lampan ramlat ner i lungan. Vi åkte till vårdcentralen och de röntgade och UL-ade honom, men ingen liten lampa. Troligtvis hade vi missat den.

Jag själv svalde en 5cm lång sprint som kom ut i pottan så småningom.

Storebror till mina döttrar svalde en femkrona !! Den kom också ut i pottan....
 
Sv: orolig mamma

Skönt att höra att det gick bra för er.
Man blir ju så ruskigt orolig.
Hon är ju mitt hjärta.
(Och det är rätt äckligt att dissikera blöjor)
 
Sv: orolig mamma

Svårt! Håller tummarna för att örhänget kommer ut utan problem och att du hittar det lätt i blöjan. :)
 
Sv: orolig mamma

papper..papper käkar min lille gladeligen.. Blöjan är i bland full av små "pappersflingor"
... senast var det vårt bröllopsfoto från tidningen som åkte in i den lilla munnen och kanade ner i magen:(
men vi älskar honom ändå:banana:
 
Sv: orolig mamma

:banana: Jag är glad idag. Imorse låg det ett örhänge i blöjan! Glad och tacksam att det gick bra. Nu är vi örhängesfria hela familjen ett tag framöver! Tills hon slutar suga på öronen iallafall. :D
 
Sv: orolig mamma

papper..papper käkar min lille gladeligen.. Blöjan är i bland full av små "pappersflingor"
... senast var det vårt bröllopsfoto från tidningen som åkte in i den lilla munnen och kanade ner i magen:(
men vi älskar honom ändå:banana:

:rofl: :rofl: :rofl: Förlåt att jag skrattar, men du beskrev det så underbart.....
 
Sv: orolig mamma

:banana: Jag är glad idag. Imorse låg det ett örhänge i blöjan! Glad och tacksam att det gick bra. Nu är vi örhängesfria hela familjen ett tag framöver! Tills hon slutar suga på öronen iallafall. :D

Vad skönt att det ordnade sig :) Hoppas du slipper det ett tag nu då.... Själv så har min dotter inte råkat ut för en sådan historia vad jag kan minnas... *skönt* Förstår din oro du har haft...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Bakgrundsstoryn då; Jag har en femåring som i maj 2012 fick svårt att andas, värre och värre med syrebrist och medvetslöshet som...
Svar
15
· Visningar
2 326
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp