Sitter fortfarande hos veterinären. Seke har 40.8 graders feber och nu väntar jag på blodprovet.
Fy vad läskigt.
Min flock håller tummarna!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sitter fortfarande hos veterinären. Seke har 40.8 graders feber och nu väntar jag på blodprovet.
Tusen tack!Fy vad läskigt.
Min flock håller tummarna!
Men stackars litenSitter fortfarande hos veterinären. Seke har 40.8 graders feber och nu väntar jag på blodprovet.
Det låter iaf något betryggande. Hoppas att han mår bättre snart!Proverna visade inget alltså har han feber för att han har ont. Han har fått medicin intravenöst och mår lite bättre. Återbesök imorgon.
Proverna visade inget alltså har han feber för att han har ont. Han har fått medicin intravenöst och mår lite bättre. Återbesök imorgon.
Uppdatering....
Hunden var så dålig i onsdags när det var återbesök att de la in honom över dagen. Han hade över 41 graders feber.
De ville lägga in honom för observation och så att de skulle få ner tempen.
Vi fick svar på sänkan som var skyhög alltså är det en infektion. De skannade hela hunden i jakt på vad som kunde ligga bakom men fann ingenting, varken på röntgen eller UL. Inte heller proverna visar var det sitter.
De fick ner temp och antibiotikan hjälper så när jag hämtade hem honom var han rätt mycket bättre om än trött, fortfarande febrig men inte farligt.
Han sov slagen hela natten och vKnade pigg och utvilad. Han får medicin två gånger om dagen men han är tillbaka till normalt tillstånd igen...tack och lov!!
Uppdatering....
Hunden var så dålig i onsdags när det var återbesök att de la in honom över dagen. Han hade över 41 graders feber.
De ville lägga in honom för observation och så att de skulle få ner tempen.
Vi fick svar på sänkan som var skyhög alltså är det en infektion. De skannade hela hunden i jakt på vad som kunde ligga bakom men fann ingenting, varken på röntgen eller UL. Inte heller proverna visar var det sitter.
De fick ner temp och antibiotikan hjälper så när jag hämtade hem honom var han rätt mycket bättre om än trött, fortfarande febrig men inte farligt.
Han sov slagen hela natten och vKnade pigg och utvilad. Han får medicin två gånger om dagen men han är tillbaka till normalt tillstånd igen...tack och lov!!
Nä de har ingen aning tyvärr.Men de vet inte vad det kan ha varit? Otäck upplevelse - skönt att han mår bättre!