Orolig för min hund

Kollade man om han har blod i urinen? Kände man på prostata genom ändtarmen? Det är väl inte så vanligt med prostataproblem i så ung ålder, men det förekommer.
Svansen, viftar han med den eller hänger den bara rakt ner? Tänker på s k vattensvans.
Kan han ha ätit nåt olämpligt? Ont i magen?

Hoppas man hittar orsaken imorgon. Håller tummarna för att allt går bra.

Uppdatering....

Hunden var så dålig i onsdags när det var återbesök att de la in honom över dagen. Han hade över 41 graders feber.
De ville lägga in honom för observation och så att de skulle få ner tempen.
Vi fick svar på sänkan som var skyhög alltså är det en infektion. De skannade hela hunden i jakt på vad som kunde ligga bakom men fann ingenting, varken på röntgen eller UL. Inte heller proverna visar var det sitter.

De fick ner temp och antibiotikan hjälper så när jag hämtade hem honom var han rätt mycket bättre om än trött, fortfarande febrig men inte farligt.

Han sov slagen hela natten och vKnade pigg och utvilad. Han får medicin två gånger om dagen men han är tillbaka till normalt tillstånd igen...tack och lov!!

Uppdatering....

Hunden var så dålig i onsdags när det var återbesök att de la in honom över dagen. Han hade över 41 graders feber.
Vi fick svar på sänkan som var skyhög alltså är det en infektion. De skannade hela hunden i jakt på vad som kunde ligga bakom men fann ingenting, varken på röntgen eller UL. Inte heller proverna visar var det sitter.

De fick ner temp och antibiotikan hjälper så när jag hämtade hem honom var han rätt mycket bättre om än trött, fortfarande febrig men inte farligt.

Han sov slagen hela natten och vKnade pigg och utvilad. Han får medicin två gånger om dagen men han är tillbaka till normalt tillstånd igen...tack och lov!!

Vilken läskig pärs! Jobbigt att inte veta vad det var, men så skönt att det gått att få honom bra igen ändå!

Uppdatering....

Men de vet inte vad det kan ha varit? Otäck upplevelse - skönt att han mår bättre!

Åh, vad skönt att han är bättre ändå! Befarade det värsta när det inte kom någon uppdatering...
Håller tummarna för fortsatt tillfrisknande :heart !

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
459
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
554
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 544
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 143
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar