Orolig för min hund

Nä de har ingen aning tyvärr.

Min spets (som förbrukat många liv nu) hade en liknande episod för ett par år sedan. Hängig någon dag, men med och åt och drack. Tempade när han inte blev bättre, visade 40,3 grader och han hade ont på sidan av buken. Åkte in akut och han vart inlagd ett par dagar med mkt högt crp och feber utan att de fann någon förklaring.

Piggade på sig på smärtstillande, antibiotika och vätska och fick komma hem och har inte haft några liknande problem sedan dess. Det enda de fann var en viss förtätning av bukhinnan alt bukspottkörteln (gick inte att se vilket). Troligen hade han fått en smäll på magen med en liten bukhinneinflammation som följd men då han repade sig gick man såklart inte in och kollade.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
459
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
554
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 544
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 143
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar