Sv: Orolig. Dräktig ungtik?
Tack för ditt svar kära Kanelbulle!
Jodå, jag "tvingade" mig till både kvitto på plats (fick ett handskrivet på A4-papper, fanns inget annat att tillgå hette det, men jag var besvärlig) + köpekontrakt när säljaren ändå dök upp mer eller mindre oanmäld. Annars var det sagt att jag skulle fylla i och skicka upp köpekontraktet till säljaren som skulle skriva under och skicka tillbaka. Jomenvisst gomidda. Kändes inte helt bra, så även om jag tyckte det var lite märkligt att säljaren dök upp och hade synpunkter på både det ena och det andra (tex att tiken såg tunn ut, vilken hane jag borde välja längre fram mm mm) så kändes det bra att kunna få fixat köpekontraktet IRL. Kan ju säga att säljarens min när jag viftade med köpekontraktet var hyfsat obetalbar.
Jag har även skickat in ägarändring både till SKK och JBV. Förresten, vi ville inte åka omkring med en sån stor summa pengar kontant i fickan vid köpet, så vi tog med ena laptopen och förde över pengarna till säljarens konto på plats. Minen när jag sa hur vi ville göra var än mer obetalbar! Men vad skulle säljaren göra liksom?
Så om det handskrivna A4-kvittot inte skulle räcka så har vi även bankbeviset, överföringen. Av vilken annan anledning skulle vi föra över 18 000 kr till en okänd människa?
Fast å andra sidan. Säljaren skrev iofs kvittot i sitt eget namn, men köpekontraktet i bulvanens + skrev under med bulvanens underskrift, efter att ha "övat" ett par gånger först. Vad gäller där? Är det urkundsförfalskning eller är det helt OK juridiskt? Jag ifrågasatte men fick till svar att bulvanen var införstådd och att de var överens om att säljaren skulle skriva under med bulvanens namn. Usch, jag tycker det är så obehagligt så här i efterhand. Jag undrar om naivitet är en obotlig åkomma? Eller är det ren och skär dumhet kanske? Hoppas det inte går i arv.
SKKs juridiska avdelning var inte tillgänglig idag fredag, utan bara måndag + ett par dagar till i veckan. Så gissa vem som hänger på luren måndag morgon!
Nu tycker jag iofs att min goa lilla tik börjar se lite annorlunda ut. Vulvan har gått tillbaka lite grand idag och spenarna ser aningen mindre ut och faktiskt även mörkare! De är inte lika rosa längre och har liksom dragit ihop sig något. Jag har faktiskt, trots allt!
, dragit ner lite mer på maten och även ökat motionen något, så kanske det är skendräktigheten som svarar på det.
I vilket fall som helst är det en underbart gosig liten hund! Vi älskar henne och vill verkligen inte bli av med henne. Jag har ju ordnat med fyraveckorsintyget ang Danmarksutställningen nästa söndag och om vi åker dit så kommer även säljaren att vara där. Det kan ju bli intressant. Jag har mina aningar om att en av de som skrivit i min tråd är en av säljarens bekanta/vänner, men det är ok för min del. Min mjölpåse är ren!