Orofas nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.

Kalaspinglan

Trådstartare
Fas 1. Orolig för att inte kunna bli gravid.
Fas 2. Orolig för att få missfall.
Fas 3. Orolig för att det inte skulle vara något i magen på ultraljudet, eller att saken skulle vara vid liv eller normal.

Nu är jag i fas 4 (och vecka 21).
Tänk om bönan inte längre lever? Den var ju så rörlig i lördags och härjade vilt. Nu har jag inte kännt något som jag uppfattat som rörelser på flera dagar.

Uuuu... är det såhär resten av mitt liv ska vara? :crazy:

För snart kommer jag väl in i fas 5 (förlossning) och senare fas 6 (PSD) och sedan fas 7, 8, 9 och 10....

undrar Pinglan med glimten i ögat...
 
Sv: Orofas nr 4

Ja, det är såhär ditt liv kommer att vara. Tills du dör, om du så blir 99 år. Jag är väl i fas 467 eller något...
 
Sv: Orofas nr 4

Japp,har insett att man kommer att hålla på så resten av livet,jag är 25 i år och mina föräldrar oroar sig fortfarande jättemycket över mig...:crazy:
 
Sv: Orofas nr 4

Nidorina skrev:
Ja, det är såhär ditt liv kommer att vara. Tills du dör, om du så blir 99 år. Jag är väl i fas 467 eller något...
Exakt, men jag har inte hunnit så långt än... Första getingsticket vid 6 månaders ålder var en av dessa skräckar vår son gav oss.
 
Sv: Orofas nr 4

Kalaspinglan skrev:
Fas 1. Orolig för att inte kunna bli gravid.
Fas 2. Orolig för att få missfall.
Fas 3. Orolig för att det inte skulle vara något i magen på ultraljudet, eller att saken skulle vara vid liv eller normal.

Nu är jag i fas 4 (och vecka 21).
Tänk om bönan inte längre lever? Den var ju så rörlig i lördags och härjade vilt. Nu har jag inte kännt något som jag uppfattat som rörelser på flera dagar.

Uuuu... är det såhär resten av mitt liv ska vara? :crazy:

För snart kommer jag väl in i fas 5 (förlossning) och senare fas 6 (PSD) och sedan fas 7, 8, 9 och 10....

undrar Pinglan med glimten i ögat...
Usch, ja livet kommer alltid att genomlidas av olika faser.... Just nu är jag mellan fas 3 och 4 för jag har varit på ett ul och sett bebisen med egna ögon, men ska dit i morgon och hoppas på att den är frisk och så är jag som du orolig för att den plötsligt ska dö bara så där. Just nu känner jag iofs att den härjar runt i magen, skönt så länge jag känner det, innan jag kände det var jag mycket mer nervös för om den levde elelr plötsligt dog.
 
Sv: Orofas nr 4

Kalaspinglan skrev:
För snart kommer jag väl in i fas 5 (förlossning) och senare fas 6 (PSD) och sedan fas 7, 8, 9 och 10....

Jag är i fas 6, men samtidigt passar jag på att ta ut fas 7-500 i förskott.:crazy: Oroar mig redan för vad som kan hända när han börjar gå, börjar på dagis, lär sig cykla, blir förälskad, går på puben o s v...
 
Sv: Orofas nr 4

Jag måste bara berätta om en kvinna, som då var 90+. Mycket mycket sjuk, ngt förvirrad eftersom hon var så jättesjuk (var inte dement). När jag kom in på hennes rum (jobbade på det sjukhemmet som hon låg på) så låg hon och storgrät. Jag frågade vad det var och hon sa "men vem ska nu ta hand om mina barn, nu när jag är på sjukhuset". Jag sa (vit lögn, men...) att hennes grannar är hos barnen just nu! Kvinnan blev så lättad att hon kunde somna! Efter ett par dagar så dog hon.
Barnen är verkligen det man oroar sig för så länge man lever.
 
Sv: Orofas nr 4

Är jag konstig som känner väldigt lite oro? Visst har jag känt oro, både som gravid och som mamma. Men om jag jämför med andra så är det väldigt lite. Har tex inte farit upp och kollat om barnen andats, inte en enda gång....

Både nu och under graviditeten försöker jag leva med tanken på att man får leva så bra och säkert man kan och det som händer det händer.

/Timsetim
 
Sv: Orofas nr 4

Timsetim skrev:
Är jag konstig som känner väldigt lite oro?

Du är nog bara klok. Att oroa sig är ju ganska meningslöst.

Skönt för dig! Jag kan nog avvara lite oro, ifall du vill känna hur det känns.;) Fast just nu är det ganska lugnt här oxå.
 
Sv: Orofas nr 4

Hihi.. tack för alla svar.

Timsetim. Jag är oftast som du - men nu när jag inte sovit en enda natt mer än högst två timmar i sträck och troligtvis inte mer än fem timmar totalt... ja, då blir jag såhär nojjig och känslosam och labil och stressad och ... knäpp helt enkelt.

Nidorina: Vilken härlig berättelse!
 
Sv: Orofas nr 4

Inte_Ung skrev:
Ja så är det för resten av livet.
Visst är det läskigt?
Fast samtidigt så stort, och häftigt. Så det är väl med en skräckblandad förtjusning, kanske, som jag ser mitt liv framöver? *S*
 
Sv: Orofas nr 4

Kalaspinglan skrev:
Jag är oftast som du - men nu när jag inte sovit en enda natt mer än högst två timmar i sträck och troligtvis inte mer än fem timmar totalt... ja, då blir jag såhär nojjig och känslosam och labil och stressad och ... knäpp helt enkelt.

Dagsformen avgör helt klart!!

/Timsetim
 
Sv: Orofas nr 4

Timsetim skrev:
Är jag konstig som känner väldigt lite oro? Visst har jag känt oro, både som gravid och som mamma. Men om jag jämför med andra så är det väldigt lite. Har tex inte farit upp och kollat om barnen andats, inte en enda gång....

Både nu och under graviditeten försöker jag leva med tanken på att man får leva så bra och säkert man kan och det som händer det händer.

/Timsetim

Jag är lite i samma sits... Har bara hunnit vara gravid än så länge, inte hunnit bli mamma.
Är snart i vecka 26 och har inte varit särskilt orolig för nånting. Visst, nån dag funderade jag på om den verkligen levde men detta var innan jag kände rörelser. Annars har jag inte känt nån oro precis. Är inte heller orolig för framtiden. Kanske blåögt att vara såhär, men jag är alltid sån och mitt liv har funkat bra hittills. Är aldrig särskilt orolig av mig...
 
Sv: Orofas nr 4

Nidorina skrev:
Ja, det är såhär ditt liv kommer att vara. Tills du dör, om du så blir 99 år.

ursch.. då är jag i fas 6 just nu och trodde att så fort den går över är det frid och fröjd.. :) men icke då tydligen.. det är ju faktiskt ganska jobbigt att känna så här. allrahellst eftersom jag är av en sån typ att jag inte visar vad jag känner i första taget när det gäller oro utan jag stänger den inne. kanske därför denna fas om PSD känns så jobbig. men jag pratar om det med sonen trots att jag inte får så bra svar tillbaka men det känns bättre då :love:
hoppas på att fas 7 är lite lättare ;)
 
Sv: Orofas nr 4

När jag var i fas 4 så åkte jag till sjukhuset och tvingade till mig ett extra ultraljud. Kom precis innan mottagningen skulle stänga, var bara chefen kvar men hon var jättegullig och tog hand om mig, fast jag var helt irrationell och bara grät. De är nog vana!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

G
  • Låst
Övr. Barn Hua....är så himla nervös! Ska göra ett graviditetstest i dag eller imorgon bitti.....för att göra en lång histora kort; För ung 7...
Svar
8
· Visningar
5 180

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp