Orkar ni med en till sadeltråd

H

Hedwig02

Jag ska åka och prova ut en ny sadel nästa helg. Är mest intresserad av Prestige Leonardo eller Albion SLK ( Den prisklassen som jag har tänkt mig, eller rättare sagt inte mer än så iallafall :angel:) Har läst att Albion passar en rakare rygg och har fått för mig att en SLK skulle kunna passa min häst. (Tycker att Leonardon är snyggare men visst är den mer för en svängd rygg??)

Hade en M&N 17"32 som jag sålde. Hon hade vuxit ur den och då var det ändå den "vida" 32:an. Har fått för mig att Albion har generösa bomvidder medans prestigen är smalare. Hur vid är 37:an tex? Det är väl deras vidaste.

Lägger in två exteriörbilder, hon blir ännu rakare när hon jobbar och kommer upp med ryggen. Vad tror ni skulle passa bäst?
vackrast2.JPG

hedwig1_070602.JPG

Känner mig smått manisk för tillfället och kollar sadlar hela tiden på nätet...:o
Någon som vet hur lång leveranstiden brukar vara på dessa sadlar?

Sv: Orkar ni med en till sadeltråd

SLK är jag tveksam till. Den jag provade var för svängd till denna damen http://codex.no-ip.com/~orion/l72.JPG men är hitills den som legat bäst på denna herren http://codex.no-ip.com/~orion/pa12.JPG, som dock blir rakare vid arbete. Din ser ut att vara rakare i ryggen än bägge mina.

Har du provat en bates isabell? eller albion k2? Prestige är jag jättedålig på.
Även kieffer har raka sadlar, men deras läderkvalitet är inte den bästa och egentligen inte värd priset:crazy:

Prestigen kommer inte att passa varken viddmässigt eller bomform. Skulle kolla på Albion K2 om jag var du.

Helt offtopic.... men jag känner igen omgivningarna. är det möjligtvis på Tullgarn? :)

Haha det har du alldeles rätt i!;)

Jag börjar ana att Albion K2 är en sadel som borde passa henne bra...Bara det att jag tycker SLKn verkar lyxigare och ge lite mer stöd...:angel: Bates blir tydligen mer böjd i bommen ju bredare koppjärn(hette det så?)

Fjordtokan: Har också misstankar om att prestigen är för böjd, :cry: tyckte bara att den var så vansinnigt snygg!

De har även en begagnad Amerigo djcc i bomvidd +2.5 till salu. Vad är det egentligen för storlek? Stämmer det också att Amerigo inte passar helt bra till hästar med rak rygg?

Den kommer inte passa hur mkt du än vill det tyvärr... Du kan ju prova SKL:n men jag tror en blir för rak iom att hon bli ännu rakare vid arbete. Att prova är det enda sättet att verkligen få reda på hur det är! :)

Vad jag vet så finns det ingen spikrak Amerigo (men det finns nog andra på forumet som har mer koll än mig).

Ja, jag tänkte prova så mycket som möjligt. Förhoppningsvis har jag sedan råd att köpa den som passar bäst...:angel:

Liknande trådar

Utrustning Då fröken häst är en riktig prinsessa på ärten så har hon bestämt sig för att sadeln inte passar längre. Teorin är att den blev för smal...
Svar
4
· Visningar
812
Senast: Jeps
·
Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna...
2
Svar
35
· Visningar
7 993
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är...
2
Svar
25
· Visningar
12 354
Senast: ylvalill
·
Utrustning Har en häst som jag söker western sadel till. Hon är smaaal över manken/saknar muskler (ska jobbas just för att sätta mer muskler över...
Svar
1
· Visningar
847
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka