E
emgard98
Hej. Jag äger en nordis travare. I galoppen orkar hon inte hålla ihop sig, som de flesta fd. travare har väldigt svårt för. Och det helt enkelt för att de är vana att gå så stort som möjligt och fort. Så, men iallfall. Hon har vart ridhäst i 4 år snart och vi har väl galopperat mycket med henne, men nu börjar jag tycka att det är dags för henne att hon ska orka hålla igång i galoppen utan att dra iväg efter några steg och heller inte bli så "flack".
Galoppen blir så stor. Hon rullar på fint, och orkar gå i form några steg men efter ett tag så blir hon bara större och större och det går fortare och fortare.
Jag vet att det är musklerna som måste jobbas upp, men vet bara inte riktigt hur och vilket som är effektivast. Säg inte att jag ska ut å klättra mycket för det finns nämligen inte en endaste backe där jag har henne uppstallad.
Har ni nå övningar som är bra så säg till på direkten!
Lägg gärna upp nån "paint" bild eller nåt som visar också.
Vill ha svar så fort som möjligt
Kramis
Galoppen blir så stor. Hon rullar på fint, och orkar gå i form några steg men efter ett tag så blir hon bara större och större och det går fortare och fortare.
Jag vet att det är musklerna som måste jobbas upp, men vet bara inte riktigt hur och vilket som är effektivast. Säg inte att jag ska ut å klättra mycket för det finns nämligen inte en endaste backe där jag har henne uppstallad.
Har ni nå övningar som är bra så säg till på direkten!
Lägg gärna upp nån "paint" bild eller nåt som visar också.
Vill ha svar så fort som möjligt
Kramis