Oregelbunden puls???

Texaz

Trådstartare
Satt på kurs i kväll och kände hur pulsen blev kraftig. När jag kände på halsen så upptäckte jag att det gick tre slag sen stannade av, fyra slag-stopp, osv....

Blev livrädd då pulsen dessutom var uppe i ca 100 och jag aldrig varit med om något liknande innan:nailbiting:
Höll i sig ca 40 minuter, sen avtog det så sakta. Fick svårt att andas och kände mig yr (antagligen pga rädsla), otroligt obehaglig upplevelse...

Nu var kursen inne i stan så (på uppmaning av sjukvårdsupplysningen) svängde jag in till akuten innan jag skulle hem, men allt så bra ut, dock konstaterades extralag på hjärtat, men det gav sig på den timme jag satt och väntade på läkaren.

Det är visst inte alls ovanligt, och ska inte vara farligt om det inte återkommer ofta ???

Någon som har erfarenhet av det??
 
Sv: Oregelbunden puls???

Stress? Ångest?

Jag hade också oregelbundet hjärta som bekymrade mig, så jag fick göra ett ekg på vårdcentralen för ett tag sen. Visade inget fel och jag lugnade mig med det. Efteråt så har jag inte haft problem av det slaget. Antagligen berodde mitt på stress pga annat krångel i kroppen.
 
Sv: Oregelbunden puls???

Ja jag misstänker att det är orsaken, det är tufft just nu så mycket gnager...

Vet bara inte hur jag ska komma ur det?

Blev tillsagd att komma in akut om det återkom i långa perioder, i annat fall VC för att ta ett dygns-EKG.

Blev lite rädd då det var enormt obehagligt, men hoppas att det bara var en tillfällighet:)
 
Sv: Oregelbunden puls???

Jag hade mycket extraslag innan jag började ta medicin för för högt bloddtryck
 
Sv: Oregelbunden puls???

Det finns i princip två orsaker till oregelbunden puls. Frekventa extraslag och förmaksflimmer. Det är det senare som man ville utesluta på akuten. Att säga vad du kände innan du kom till akuten vet ingen, men EKGt visade just extraslag.

Alla har vi mer eller mindre extraslag, inget farligt!!!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag var med om något märkligt idag, någon som råkat ut för samma sak? Var på utflykt och det var kallt och blåsigt så kastade i mig...
Svar
9
· Visningar
1 664
Senast: FrDrake
·
Kropp & Själ Står/sitter still på jobbet där det är otroligt lugnt idag, tom tråkigt när jag plötsligt känner att jag hör min egen puls i öronen och...
Svar
7
· Visningar
8 000
Senast: Billy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp