ordentligt liniment?

Buck

Trådstartare
fick super ont i ryggen idag när jag red och smörjde in ryggen samtidigt som jag smörjde in hästens ena karled som ofta blir lite tjock nu när det är kallt ute.

var knappt ngn effekt O_o, lite fes ljummet blev det trots att jag hade tröja + dunväst + vinterjacka ovanpå :d, med t ex aleovera heat som jag brukar ha på mig själv så hade man fått brännskador! viss överdrift iofs.. var radital som jag använde idag.

men vad finns det för liniment som ge bra med värme till hästar? behöver inte ha en kylande verkan då det är ökad blodcirkulation som hästen behöver. back on track har hon om nätterna men det är ju inte bra att ha varje natt tyvärr. och i hagen så står de ju mest och gräver efter rötter eller sover :banghead: hade varit bättre om hästen flängde runder lite mer i hagen :p.

vore ju bra om karensen var = noll, men ska ju inte tävla ändå förr ens till sen vintern/ våren. men max 2 veckor karens kan jag ta, sommar och varmare perioder så räcker det med att hon går ute i hagen en halvtimme så är benet smalt igen.

Sv: ordentligt liniment?

Jag tycker om radital till både mej och hästarna, rekommenderar inte att ta det på sig själv efter/innan ett varmt bad eller dusch det känns.

Blev även rekommenderad arnica hot som jag tänker testa.

Din radital är den gammal eller blivit utsatt för frost? Tycker många inte funkar som dom ska när dom blivit kalla.

Det är burken jag använder men borde inte spela någon roll.

Provat Bioflog?

Haft på mig själv någon gång när jag haft värkande rygg… Funkade kanon! Värmde fint under ett par timmar!

(96h tävlingskarens har jag för mig)

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 692
Senast: Karminnie
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 560
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Svamp?
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31