Orange-tråden

Tagliabue

Trådstartare
Happ .. jag startar nu officiellt orange-tråden, tråden för oss med orange utrustning ;) Jag mena, måste ju kolla om jag är den ende här i världen som har orange utrustning till mina hästar :D

Slänger upp lite bilder som jag har på mina kusar + en liten lista på vad jag har i orange ;)

Detta har jag i orange/svart och orange;
- förbygel
- träns
- tyglar
- huva
- skrythuva (huva utan öron, skyddar tränset)
- namnpannband
- selunderlägg
- manrosetter
- tejp
- mansnoddar
- fleecetäcke
- fleecebandage
- tävlingsbandage (stretch)
- grimma

Detta har jag sett min inte köpt ännu;
- flugpannband
- travsele med. orange huvudlag och tömmar :love:
- grimskaft
- tävlingstäcke i bävernylon
- vintertäcke
- schabrak
- can't see back (luddar som man sätter på sidostyckena/stolparna)
- jordbländare (ludd som man sätter på nosryggen)
- urryckare (travgrej)

Har säkerligen glömt en massa saker, men deet lär komma mer ;)

polenta.jpg

Så här ser min ponnytravare ut på tävling

BelmontsPeterBuhlrkval11061211.jpg

Så här ser min stortravare ut på tävling

2010-11-27163604.jpg

En massa orange

DSC00160.jpg

Orange galoppträns köpt i Sydafrika.

Senast ändrad:
Sv: Orange-tråden

Har dock bara orange reflexer, tex skritttäcke, reflexbrösta, reflexboots, tränsreflexer, egengjorda tyglar i helorange med reflex, samt likadant pannband.
Vill gärna ha mer.

Har dock bara orange reflexer, tex skritttäcke, reflexbrösta, reflexboots, tränsreflexer, egengjorda tyglar i helorange med reflex, samt likadant pannband.
Vill gärna ha mer.

Reflexer har jag också en hel hög av :)

Inom galoppsporten finns det en hel del, samt även distansen (tror jag :o ), mina grejer som jag har inom travet har jag specialbeställt.

H*rze och M*as vet jag säljer orange grejer, bandagen har jag köpt på båda ställena, det sistnämnda säljer schabrak i orange.

Vet även att i Frankrike är det jättemånga travare som tävlar i just orange utrustning, har dock inte lyckats hitta någon fransk sida som säljer grejer :(

Inom distansen finns det massor av orange:) Har själv en orange brösta(matchas med rött eller blått träns *harkel*panikköp... men det blå och orangea e rätt coolt med det rda nja...)

Blå och orange är skitsnyggt :D Men jag håller mig ändå till svart och orange, det är lättmatchat och mkt enklare att hitta inom travet ;) Huvaligen .. det röda måste ju skära sig enormt, vet en tjej som tävlar i orange/röd/grå inom ponnytravet, rätt OK men det smälter som ihop så mycket, man ser inte vad som är vad riktigt :D

Allvarligt, är det bara jag som har orange? In med lite bilder, om det är någon som har orange på sin kuse? :(

Hade orange på förra kusen :D, men pixbox har förstört hela det albumet så kan inte visa bild :mad:

Ser ut som du tävlar för Västerbo :p En av anledningarna till att jag inte har orange till nån av mina

Jag kör orange, ganska nyligen inköpt, bävernylon täcke, schabrak lindor, finnes just nu, även orange fleecetäcke med hals har jag, fattas tyglar, träns, förbygel och så haha men vi åter kommer med bilder ;)

kl

lite av mina saker!

dsc00845_121476233.jpg

dsc00846_121476030.jpg

Har även fleectäcken 2st :p Skitsnyggt på min nästan svarta häst:p har dock inga bra bilder på det:(

Men du, vagnen då?? Du kan ju inte köra omkring i Bullens vagn som är blå :p
Ägardress?? :angel: Kusken förstör ju mycket om man inte kör själv. Men du, varför kör du med rött och svart på din dress? Eller beställde du den innan du kom in i din orange period?? :D

Senast ändrad:

Men du, vagnen då?? Du kan ju inte köra omkring i Bullens vagn som är blå :p
Ägardress?? :angel: Kusken förstör ju mycket om man inte kör själv. Men du, varför kör du med rött och svart på din dress? Eller beställde du den innan du kom in i din orange period?? :D

Jag har tyvärr inte råd att köpa någon ny jolle nu i orange, letar febrilt efter en rätt ok vagn för rätt prissumma och i svart så är det bara att slänga på lite orange så är den klar.

Haha! Peter frågade mig om jag inte hade beställt ägardress ännu, då sa jag att ja än så länge enbart har funderat på saken .. men det kan vi ju börja fundera på när han går ut på V7 ;)

Hm. Min dress är orange med svart på? :P Min sponsors logga är röd, därav lite rött i dressen med. Sen hoppas jag att du ser de är Peter som kör, och inte jag .. och varför hans dress är blå/röd kan jag nte svara på ;)

Det ser rätt hemskt ut, har egentligen haft rött som tävlingsfärg och var tvungen att panikköpa en ny förbygel för att sadeln gled bak och läderförbygeln fick hästen skav av... Så jag har till och med tävlat i rött-orange en gång, som tur är distans folk vana vid mysko kombinationer;)

Så här såg det ut...
dsc_0009_143456896.jpg

Det var väl ingenting......

Gul jacka, blå hjälm, blåa byxor, röd-svart träns, rosa benskydd, ljusrosa rumptäcke, vitt schabrak, brun sadel, svart sadelgjord med grått överdrag... :o

8445173.jpg

Haha, här kan jag och min häst vara med. Vi kör på orange och grönt. Man vill ju synas ordentligt. :)

P5080024.jpg

P9110150.jpg

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka