M
Mayara
Efter ett par månaders ofrivillig vila på grund av min egen ohälsa har min häst tappat alla sina muskler. Dessförinnan var han skadad så det har inte blivit mycket rida under 2004 MEN nu är det i alla fall nya tag med igångsättning som gäller. Det jag undrar är vad jag kan täkna på/ge honom så att vårt uppbyggnadsarbete och muskeluppbyggnaden går så bra som möjligt.
För att undvika missförstånd vill jag förtydliga att jag förstår att ridning och träning är det som bygger muskler. Jag vill bara veta vad jag kan tänka på så att förutsättningarna blir så bra som möjligt!
Han får nu:
7,5-8 kg hö (ej analyserat)
äter ca 1 kg halm av ströet
0,6 kg kornkross (tål ej havre)
0,5 kg betfor
0,2 kg sojamjöl
50 g racing mineraler
ADE-vitamin
Killen är ett lättfött 16-årigt halvblod som motsägelsefullt nog lätt får "gubbmage" samtidigt som revbenen lätt syns...
/Mayara
För att undvika missförstånd vill jag förtydliga att jag förstår att ridning och träning är det som bygger muskler. Jag vill bara veta vad jag kan tänka på så att förutsättningarna blir så bra som möjligt!
Han får nu:
7,5-8 kg hö (ej analyserat)
äter ca 1 kg halm av ströet
0,6 kg kornkross (tål ej havre)
0,5 kg betfor
0,2 kg sojamjöl
50 g racing mineraler
ADE-vitamin
Killen är ett lättfött 16-årigt halvblod som motsägelsefullt nog lätt får "gubbmage" samtidigt som revbenen lätt syns...
/Mayara