Öppna & Sluta?

Sv: Öppna & Sluta?

Hej, Hur gör man när man öppnar och sluter??

Om jag skall beskriva detta mkt kortfattat... Öppna motsvarar den formen på hästen som den får när du rider längs fyrkantsspåret och skall svänga in på stora mittvolten. Skillnaden är att nu skall du få hästen att behålla den kroppsformen, men förflytta sig rakt fram. Den inre skänkeln måste alltså blockera hästen från att faktiskt göra svängen in mot volten. Låt den inre skänkeln komma något framåt och vara mer aktiv så kanske du kan förmå hästen till några steg i öppna?

Sluta är tvärtom den kroppsform som hästen har när du går från en volt till att rida på fyrkantsspåret... hästen har alltså fått in framdelen på spåret men har rumpan kvar på volten. Nu är din uppgift att förmå hästen att hålla kvar positionen medan den går rakt fram... det blir alltså en trespårig rörelse precis som öppna... använd ytterskänkeln något mer aktivt och något längre bak för att förmå hästen att behålla sin kroppsform.

Jag kan inte förklara det på ett enklare sätt. Mitt bästa råd; ta hjälp av en kunnig och engagerad tränare!

Sv: Öppna & Sluta?

om du använder sökfunktionen så får du upp bra många trådar om det med många svar och förklaringar hur man gör. även förvänd sluta.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Hööks fortsätter att växa. På onsdag öppnar hästsportkedjan sin 49:e butik i Sverige. Den här gången i Sisjön i Göteborg.
Svar
0
· Visningar
83
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler När jag ska läsa min mejl och klickar på outlook där jag har mejlen så öppnas LinkedIn. Varje gång. Vad har gått snett och vad gör jag...
Svar
2
· Visningar
447
Senast: Wille
·
Katthälsa Hej! Min katt var hos veterinär i förrgår och fick öppnat en varböld (efter bitskada) och har drän. Hur länge är det vanligt att de är...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: CFrisk
·
Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
488
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama